Ik geloof dus wel dat je je level van pretty zijn, om het zo maar te zeggen, kunt beïnvloeden. Daar wil ik dan wel even de disclaimer bij herhalen dat ik niet vind dat wie dan ook dat zou moeten doen, of ook maar zou moeten willen. Of dat het je überhaupt zou moeten interesseren. Niemand moet iets van mij. Het gaat me even puur theoretisch of het kan of niet.
Ik bedacht me vanochtend dat de cast van the Big Bang Theory misschien een goed voorbeeld is. Alle ‘nerd’ acteurs in die serie zien er in hun normale leven heel anders uit. En normaal is dan hun glamour versie want voor acteurs is uiterlijk en uitstraling nou eenmaal erg belangrijk.
Amy Farrah Fowler, de ‘nerd’ versie;
Actrice Mayim Bialik op een event;
Howard Wolowitz, de nerd;
Simon Hellberg, de acteur die hem speelt;
Voor mij zeg is het zo dat ik er graag goed uitzie. Ik ben van mezelf helemaal geen enorme schoonheid, vind ik zelf. Maar met leuk haar, kleding die bij m’n lichaam past en een klein beetje make-up vind ik mezelf veel leuker. Ik zie dat als de sterke puntjes wat naar voren halen. En heb zelf het idee dat dat wel helpt ik algemene zin. Ik doe dat dus gewoon elke dag, dagelijks leven, gewoon mijn versie van mezelf. Maar is dat het ‘doelbewust inzetten’ waar het steeds over gaat? Want het is me nog steeds niet helemaal duidelijk wat daar mee bedoeld word door sommigen.