Nescio Ik heb wel wat favorieten maar weet natuurlijk niet wat jouw smaak is. Weet je een beetje wat je lekker vind in parfum en wat niet? Ik hou zelf bijv niet van fruitige noten in parfum. Maar hou wel van zwoele (‘animalic’) luchtjes, oudh en drank noten (vooral rum).
Wat random aanraders voor zwoele luchtjes;
- By the Fireplace van Maison Margiela. Hoe het heet, zo ruikt het ook. Houtachtig, sensueel, smokey.
- Velvet Gold van Orientica. Is een dupe voor Gentle Fluidity Gold Van Maison Khurdijan. Heel, heel sexy en gewoon super lekker. Is denk ik mijn all time favoriet.
- Rifaaqat van Paris Corner, is een dupe voor YSL Babycat. Heel sexy, mijn vriend is geen parfum fan maar vind die fantastisch. Denk vanille en leer, die hoek.
- Lattafa Khamrah, dupe voor Angel’s Share by Killian. Dit is een boozy apple pie met kaneel luchtje.
Al deze luchtjes overleven de douche bij mij. Velvet Gold is wat meer een elke dag en geschikt voor kantoor luchtje. Khamrah kan ook prima. Rifaaqat en By the Fireplace zou ik daar minder geschikt voor vinden. Of je moet echt max twee sprays doen.