Trees Esmée zal wel iets populairs in Drenthe zijn en waar @iMoeder woont 🤔. De oudste heeft er 3 en de jongste 2. Jongens heten hier trouwens allemaal Teun. CrazyCatLady het is wel soap materiaal. Als je van drama houdt 😂
Vulpen Zonnebloem Pff daar zou ik ook wel van balen! (en eens over de schrijfwijze!) Trees Esmée zal wel iets populairs in Drenthe zijn en waar @iMoeder woont 🤔 Volgens SVB is Esmée wel populair maar in Drenthe en Zuid-Holland (dit was een gok want ik weet niet waar @iMoeder woont) stond het in 2020 in elk geval niet in de top 10. Maar dat zegt niet alles natuurlijk, misschien tien jaar eerder wel. O kijk! https://nvb.meertens.knaw.nl/verspreiding/naam/Esmee https://nvb.meertens.knaw.nl/verspreiding/naam/Marit Pimpelmeesje Hier veel Lina's en varianten daarop.
Pimpelmeesje Wij hebben hier een kudde (E)lena's. En binnen onze eigen cirkel echt achterlijk veel Marian(ne)/Marion's
Nescio Bij dochter op school is het vooral Emma, maar ook namen als Marie-Alix, Constance, Beatrice..
Hopsatee Alle namen die jullie omschrijven hoor je hier niet. Maar mijn kinderen zijn wat jonger natuurlijk. Hier stikt het van Sam, Max, Fem, Fenn, Milou, Saar, Fiene, Niene, Fenna, Noor, Ninthe, Ella dat soort namen 😅
Zonnebloem Ik vind het heel erg om te zeggen maar hier zijn er gewoon 3 kinderen die Zev, Seff of Zef heten. Ik vind onze schrijfwijze en uitspraak het mooiste.🫢 Maar ik baal ergens wel, deze naam word bijna nooit gegeven maar hier natuurlijk opeens wel. 🙃
Trees Vulpen nu wil ik natuurlijk weten hoe het in 2009/2010 was (geboortejaren van de vriendinnen van de oudste), maar dat krijg ik natuurlijk niet voor elkaar. Weet jij hoe ik het jaartal kan veranderen op die website? De naam van mijn oudste is in 2010 maar 40 keer gegeven volgens Google, terwijl het echt geen aparte naam is. Niet echt populair hier.
Zonnebloem Vulpen Pff daar zou ik ook wel van balen! (en eens over de schrijfwijze!) Hij zit dus ook in de klas met een Zef.👀 Zev Levi vind ik nog steeds echt een hele mooie combi. En het rolt zo je mond uit als je na 3 keer beslist zijn hele naam te roepen. 🫢
Vulpen Trees Weet jij hoe ik het jaartal kan veranderen op die website? Dan moet je bij populariteit kijken, maar dan heb je het weer niet per gemeente...
Trees Vulpen ik denk sowieso dat het qua populariteit is afgenomen. In 2017 zouden er maar 1-4 kinderen Esmee of Marit genoemd zijn. Ik ken er al zoveel uit twee dorpjes van de 35 dorpjes van onze gemeente uit de geboortejaren van dochters. Ik heb net ook geleerd dat mijn echte naam ouderwets en gedateerd is 😝
Vulpen Trees Ik heb net ook geleerd dat mijn echte naam ouderwets en gedateerd is 😝 Daar had ik geen Meertens voor nodig om dat te weten. Ik vind het wel een mooie naam, trouwens. Ik houd wel van klassieke namen, mijn kinderen hebben ook geen hippe eenlettergrepige top-10-namen. Zelf heb ik een typische jaren 80-naam, heel saai.
Trees Zonnebloem ik had nog nooit van de naam gehoord. Bizar dat er dan meerderen zijn in jouw omgeving. Zou je niet verwachten.
Trees Super gênant! We hadden gisteren een feestje van een vriend, waar man alleen heen ging. We hadden nog een fles wijn staan in de kast met een cadeauverpakking en man had onderweg nog een ‘hunebed’ koek bij de supermarkt gekocht. Blijkt dat we deze fles jaren geleden van deze vriend cadeau te hebben gekregen. Dit was namelijk een wijn van het domein van de ouders van zijn ex 😬. Was ik even blij dat ik gisteren te moe was om heen te gaan. Gelukkig was die koek er nog.
Trees Zonnebloem hij kon er wel om lachen. Hij had direct gezegd dat deze wijn maar 5 jaar lekker was. Mijn man ook nog heel snugger, oh ken je deze dan? Uhm ja dus. Het was dus ook nog een fles uit 2018 😬. Ik hou dus duidelijk niet van rode wijn en deze stond al heel wat jaren in de kast.
Blue Trees aiii, dat is wel een oeps momentje ja 🤣 Ik vind het altijd moeilijk als we echt luxe-fancy-wijn krijgen, want die wil ik dan niet op een willekeurige avond opentrekken. Die hoort bij een luxe-fancy-diner zodat die ene hint van hazelnoot goed uit de verf komt tegenover de zilte smaak van de regenboogforel (ofzo, heb er geen verstand van 🤓). In de praktijk betekent het vaak dat die flessen eeuwig blijven staan, en dan voel ik me ondankbaar als de gever langskomt en ze ziet...
Trees Blue ik heb er dus ook geen verstand van. Als we er een eentje willen opentrekken, dan googlen we een paar en kiezen de duurste. Mijn theorie is dat de duurste het beste is 🫣. Rood blijft dus altijd staan, omdat we er beiden niet zo van houden. Ik overwoog nu om er etiketten op te gaan plakken met van wie ik ze gekregen heb.
Marshmallow Ik liep net de Hema uit, althans dat dacht ik.... Ik liep dus niet door de deur maar tegen de ruit aan 🤣🤣🤣🙈