Nescio wees niet te streng voor jezelf.
Dat is het juist. Ik ben niet streng voor mijzelf. Ik vind dat ik mijn best doe en ik vind dat ik daar af en toe in mag falen. Dan hoor ik echter de ergo of fysio weer roepen ‘meer rust nemen bladiebla’ en ‘je gaat teveel over je grenzen als je moe bent etc etc’. Alsof de reden dat ik moe bent, komt doordat ik onvoldoende rust neem. Alsof ik het niet goed doe. Dat is gewoon bullshit.
Ik weet dat ik eigenwijs kan zijn en dat ik zo nu en dan wel over mijn grenzen ga, maar over het algemeen doe ik het wel goed. Het is mijn schuld niet dat ik moe ben. Als ze mij nu zouden vertellen dat als ik nu 4 weken op bed zou moeten liggen en dat het dan over is. Dan lig ik direct 4 weken lang op bed vol overtuiging en motivatie op bed.
Er is niks met mijn inzet en ik ben gewoon heel erg verdrietig. Eind oktober liep ik nog 16km hard door de blubber met 35 hindernissen in een toptijd en nu kan ik mijzelf niet eens aankleden na een douche zonder eerst te rusten. Ik kan het gewoon nog niet accepteren en ik wil gewoon heel hard huilen om wat ik kwijt ben. Daarnaast ben ik ook gewoon trots op mijzelf hoe ik mij hierdoor heen sla en vind ik dat ik doe wat ik kan. Het is allemaal gewoon zo dubbel.