• [verwijderd]

Dahlia Wat ik lees uit je verhaal heeft geen zin om te vertellen. Je moet het stuk zelf vaker lezen en dan heb je antwoord op je eigen vragen.

Nou op dit moment zou ik een moord doen voor een magic 8 ball hoor!

Heb de psycholoog gemaild, hopelijk heeft ze vanmiddag een half uurtje vrij. Ik wil echt niet wachten tot woensdag 😬

[verwijderd] oh die pb had ik ook niet gelijk verwacht aangezien er telkens aardig wat uren tussen zitten 😄

Is er ook gezegt of ze therapie oid heeft gehad? Of waardoor de omslag kwam?

• [verwijderd]

Ysabella ja dat vind ik dus ook.. en daar ben ik ook wel boos om.
      Maar tegelijkertijd weet ik ook dat de angst voor een eerste stap heel erg belemmerend kan zijn, en als dat alles is wat in de weg staat? Het is niet dat ik dan contact met haar op neem, het zou dan naar mijn broertje zijn die haar dan zegt dat ik er voor open sta om te luisteren. En dan mag ze me inderdaad een brief sturen. Ik ga haar niet bellen ofzo hoor, dat gaat me echt veel te ver!
      Maar de vraag is, geef ik die toestemming om dat te doen?

[verwijderd] haha begrijp ik! Maar als wij nou allemaal gaan vertellen wat wij uit jou verhaal halen, krijg je een gecreëerd beeld voor jezelf. Je gaat alles analyseren wat andere denken hoe jij je voelt. Dat is makkelijk maar zo werkt t niet.
      Ik kan je wel helpen met een paar belangrijke vragen te stellen en dat je het antwoord uit je eigen stuk haalt. Dat is de beginvraag van het hele pad die misschien komen gaat.
      Wil je contact met je moeder?
      Wil je dat je moeder contact met jou legt?
      Wil jij contact leggen met je moeder?
      Wat wil je als je moeder geen contact legt met jou en jij geen eerste stap wilt zetten?

• [verwijderd]

Toch6 ik wilde je gisteren nog wel pb-en gezien ik met mijn schoonzusje een heel gesprek heb gehad over de beste manier om theebloemen te maken zonder glazen kan 😂

Het schijnt echt de confrontatie van mijn broertje te zijn geweest. Ze heeft hem daar ook voor bedankt, want uit zichzelf durfde ze het niet te zeggen, maar ze wist wel dat het gezegd moest worden. Alleen die stap om het te doen had ze nodig, daar heeft hij voor gezorgd..

• [verwijderd]

• Bijgewerkt

Dahlia Wil je contact met je moeder?
        Wil je dat je moeder contact met jou legt?
        Wil jij contact leggen met je moeder?
        Wat wil je als je moeder geen contact legt met jou en jij geen eerste stap wilt zetten?

1) weet ik niet
        2) ja
        3) nee
        4) weet ik niet

🤣🤣🤣🤣
        Ik ga het vd week inderdaad maar teruglezen, want hier word ik even niet wijzer van..

[verwijderd] komt goed. Voor nu heb je al een hele sessie erop zitten waar je over na kan denken 😉

• [verwijderd]

[verwijderd] Dat hoeft ook nog niet vandaag hè. Ook niet morgen. Pas als jij daar voor klaar bent 😘

Ja maar ik wil het nú. Ik kan niet tegen verwarring en twijfel.. Ik wil een beslissing nemen, zodat ik van dat knagende gevoel af ben..
          Zo werkt het niet he? 😔
          Ik ga videoland maar opzoeken. 5 seizoenen van het perfecte plaatje, here I come!

@[verwijderd] ik sluit me aan bij de wijze reacties hierboven. Neem de tijd, en vergeet niet dat alles op jouw voorwaarden is ❤️

[verwijderd] Heeft het wel zin om te gaan verwerken dat mijn moeder me nooit heeft gewild, als het nooit zo is geweest?

Tot op dit moment heeft het voor jou wel altijd zo gevoeld. Dus het lijkt me zeker zinvol om dat te verwerken. Zelfs als ze alles nooit zo bedoeld heeft, maar niet wist hoe het wel te uiten, is alles zeer ongelukkig verlopen.
          Jij hebt je al die jaren zo gevoeld. Ik ken je verhaal niet heel goed. Maar het zal me niks verbazen als je eigen problemen (deels) zijn ontstaan door het contact tussen jou en je moeder.

Alles wat je geleerd hebt en doet, is ontstaan uit de basis uit je jeugd. En het gevoel dat je daar toen bij had.

Wat je nu zou moeten doen met je moeder, ligt compleet bij jou.
          Wil je weer contact? Prima.
          Wil je geen contact meer? Prima.
          Wil je alleen eenmalig haar verhaal horen en dan geen contact meer? Prima.
          Wil je haar verhaal horen en vanuit daar zien hoe het contact gaat lopen? Prima.
          Wil je haar zelf contacten? Prima.
          Wil je afwachten tot zij jou contact? Prima.
          Wil je nu nog niet direct een keuze moeten maken? Prima.

Zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan. Maar de boodschap is duidelijk denk ik. Jij beslist wat jij wil. Wanneer jij dat wil.

Je hoeft niet ineens omdat ze toch een schuldgevoel blijkt te hebben, dat maar te accepteren.

Enige advies wat ik voor je heb: Volg hierin vooral je gevoel, zolang de dit doet is er geen goed of fout. 🤎

• [verwijderd]

Ik heb vanmiddag mijn psycholoog even kunnen spreken, en verder als een zombie op de bank gelegen. Kinderen dolgelukkig met hun extra schermtijd 🙄

Ik denk dat het momenteel vooral een.. Ik weet eigenlijk al lang wat ik wil is.
          Maar aan alle kanten, (jullie, psycholoog, broertje) is het een: niks overhaasten, neem de tijd, laat het bezinken.
          En gezien mijn zombie-modus is dat ook zeker een goed idee, maar ik moet mezelf daar echt toe dwingen. Een deel van mij wil de knoop gewoon doorhakken, maar ik weet dat ik er beter aan doe om het nog even te laten rusten. Best lastig 😬

[verwijderd] Maar aan alle kanten, (jullie, psycholoog, broertje) is het een: niks overhaasten, neem de tijd, laat het bezinken.

Als jij weet wat je graag wilt is dat toch helemaal oké? Wat de ik weet wat ik wil ook is, elke keuze die je maakt is goed.

• [verwijderd]

• Bijgewerkt

Ysabella misschien wel, maar ik kan het niet terug nemen hè? Dus even een dubbel check dat het echt is wat ik wil wanneer de storm is gaan zakken kan geen kwaad..

Ik merk dat ik momenteel gewoon niet genoeg weet om een beslissing te kunnen nemen. Ik vertrouw mijn broertje, maar het is allemaal ook wel afhankelijk van zijn interpretatie.
              Ik zou op dit moment graag een brief willen, haar kant van het verhaal horen, en op basis daarvan pas verder beslissen of ik contact wil, hoe en wanneer. Nu voelt het alsof het allemaal in limbo zit..
              Maar om dat door te geven aan mijn broertje en over een paar dagen misschien toch te zeggen dat ik het niet wil.. ik wil nu nog niks in gang zetten. Maar tegelijkertijd denk ik wel dat dat voor mij het beste is. Ik wil gewoon weten wat ze tegen mij zou zeggen..

[verwijderd] Mooi dat je al een idee hebt wat voor jou helpend zou zijn. Het is wel verstandig om dit te laten bezinken en als je er over een tijdje nog zo over denkt om dat dan uit te gaan zetten. Je zet er wel iets mee in gang waar je echt 1000% achter moet staan. En waar je ook het gevoel bij hebt dat wat er ook gebeurd je het kunt handelen. Heel verstandig om er de tijd voor te nemen. ❤️

[verwijderd] dat snap ik, maar dat je nu in je hoofd een keuze hebt gemaakt betekend niet dat jij je de rest van je leven aan die keuze dient te houden. In tegendeel zelfs, je mag op elk moment in dit hele proces de keuze maken om ermee te stoppen of om wel contact te willen. Jij hebt de regie, jij bepaald, jij gaat doen wat goed voelt en is voor jouw.

En een brief ontvangen betekend niet dat je verder contact wilt hè of het überhaupt wilt lezen. Laat je niks opdringen je hebt genoeg pijn gehad. Doe het zoals jij het wilt niet hoe anderen het zouden willen en doe al helemaal niet wat het beste is voor je moeder want dat station is ze mijn inziens al lang gepasseerd.

Dit proces heb ik jaren geleden moeten bewandelen ik heb zelf de keus gemaakt om geen contact te willen. En weet je of je nou in de toekomst kiest voor wel of geen contact elke keuze is zwaar en moeilijk en kost bergen energie. En als het uiteindelijk uitdraait op een teleurstelling is het alsnog geen verkeerde keus geweest.

Wees niet te streng voor jezelf, neem de tijd die jij nodig hebt.❤️

• [verwijderd]

Bloem ja verstandig wel.. maar daar wordt ik nu dus helemaal gek van 😶
                    Ik heb echt het gevoel dat ik pas kan beslissen wanneer ik het ook van haar zelf gehoord heb. Als ik weet wat zij te zeggen heeft, kan ik het pas gaan verwerken, een plekje geven, gerichter verder met therapie. En afhankelijk van wat ze zegt, ter zijner tijd (zeker niet direct) kijken of er weer contact mogelijk is, op wat voor manier, of misschien ook helemaal niet en het gewoon afsluiten.
                    Alsof al dit tijd die ik nu nodig heb, pas kan in gaan wanneer ik zeker weet dat het echt is en niet gewoon de hoopvolle interpretatie van mijn broertje is.. op dit moment kan ik gewoon niet zo veel, want ze heeft het niet tegen mij zelf gezegd snap je.. moet ik nou gaan verwerken dat mijn broertje contact heeft gehad met haar? Ik moet het zelf zien voordat ik pas iets kan, zo voelt het.
                    Hij heeft antwoorden.. die wil ik gewoon ook..
                    Eerder valt er sowieso niks te beslissen.

Ik heb mijn psych belooft niks te overhaasten en dus ook niks te doen tot woensdag, maar het liefst wil ik mijn broertje nú appen. Laat haar die brief maar schrijven, want pas dan kan ik beslissen wat ik wil.
                    Geduld is niet mijn sterkste kant, al weet ik rationeel gezien wel dat het voor nu het beste is..

[verwijderd] Als ik jou was, zou ik ook een brief willen, dat was direct mijn eerste gedachte. Dan heb je geen directe confrontatie, kan zij moeite doen om zich zorgvuldig uit te drukken en heb jij alle tijd om het te lezen en vervolgens te bedenken wat je wil. Maar oké, waarschijnlijk wel handig om de belofte aan je psycholoog niet te verbreken, die heeft er meer verstand van dan ik 😉

[verwijderd] Maar is dit dan juist niet heel verstandig om te doen. Even wachten. Als jouw reflex altijd is om meteen in de actie te schieten kan het heel verstandig zijn om jezelf te leren even een pas op de plaats te maken.
                      Ik weet niet hoor hoe dat bij jou werkt maar wil het je wel meegeven.