Ysabella En een brief ontvangen betekend niet dat je verder contact wilt hè of het überhaupt wilt lezen.
Ik denk dat dit het vooral is.. Ik wil een brief. Maar de kans dat daar ook verder contact op gaat volgen.. Ik denk het niet. Het verleden valt niet terug te draaien. Ik denk ook niet dat ik echt contact wil. Wat moet ik verder, gezellig met haar een dagje gaan winkelen? Daar is gewoon veel te veel voor gebeurd. Ik zal nooit die moeder krijgen die ik wilde, daar heb ik me al lang bij neer gelegd..
Maar ik wil weten wat haar heeft gedreven tot het maken van bepaalde keuzes, wie zij vanbinnen is, omdat ik wel denk dat het zinvol kan zijn binnen mijn therapie, om mezelf en de dynamiek die ik heb binnen relaties met anderen beter te leren begrijpen. Mijn moeder wist het niet komt gewoon heel anders aan dan mijn moeder wilde mij niet.
Het zou mij wel kunnen helpen, en ik vind dat ik daar gewoon recht op heb.. dat staat los van haar verder, wat zij zou willen interesseert me niet zo heel veel. Ik wil eigenlijk ook gewoon weten of ze bereid is om iets te doen om mij te helpen, zonder voorwaarden, zonder verwachtingen, maar gewoon omdat ik haar dochter ben.. Ik wil weten of ze dat kan, en dat is dan ook gewoon meteen de voorwaarde voor eventueel verder contact.
Als dat niet mogelijk is, prima, maar dan wil ik het ook zo snel mogelijk weten zodat ik er niet meer tijd aan hoef te verspillen.
Ik wil eigenlijk gewoon 1 keer horen dat het niet aan mij lag. Dat weet ik zelf ook wel, maar gewoon.. Ik wil het ergens ook gewoon van haar horen.
En dit zou best eens de enige kans kunnen zijn die ik daar op heb. Als ik nu besluit dat het echt klaar is, zal ik het sowieso nooit weten.
Ik ben me er echt wel van bewust dat de kans nog steeds aanwezig is dat ik het nu ook niet zal horen en het uit loopt op een teleurstelling, maar door er niet voor open te staan om haar aan te horen gaat het sowieso nooit gebeuren..