Ik ben in januari verhuisd en dat is de beste bezuiniging die ik had kunnen doen. Ik kom uit een slecht geïsoleerd jaren 60 huis en woon nu in een huis uit 2007 met de bijbehorende isolatie. Dat scheelde me in 1 keer ruim €50 per maand nog voordat we iets gedaan hadden.
We hebben de verwarming overdag standaard op 19 staan, maar die is nu nog niet aangeslagen daarop omdat het nu nog tussen de 19 en 20 hangt in de woonkamer. In het oude huis hadden de verwarming op 18, maar die sloeg dan gewoon veel vaker aan omdat het daar zo snel afkoelde. Nu ik thuiswerk zet ik hem soms wel even iets hoger omdat ik het anders op kantoor toch net te fris vindt, maar ook dat is dit seizoen nog niet nodig geweest.
Verder overwegen we om toch te kijken naar een andere keuken, dan zouden we daar ook nog wat energiezuinige keuzes maken, maar dat heeft op gas wel iets effect, maar natuurlijk maar beperkt. Het zou vooral schelen op de elektriciteitsrekening. We hebben nu een vaatwasser, koelkast, oven en magnetron uit 2007, een nieuwere scheelt ook wel aardig energie en we hebben zonnepanelen, dus zouden dan nog wat beter uitkomen.
We hebben in september ons contract verlengd voor 3 jaar, dus de prijs is wel iets omhoog gegaan tov mijn huidige contract, maar de echte gekte begon pas eind september (toen kreeg ik er al mail over), dus op zich wel een goed bod. Ben ik nu wel heel blij mee.