Wij wonen in een huis uit 2011 wat goed geïsoleerd is. We betalen normaal dus al niet zoveel. Hier douchen we altijd 1 volwassene met de kinderen. Dat scheelt ook. Al heb ik tijdens m’n bevalling nog 10x onder de douche gestaan om mijn rug weeen op te vangen tot ik tegen m’n man zei: dit is ook niet zuinig. 🤣 Vond hij op dat moment onzin. Wij koken helaas op gas. Maar we willen geen nieuwe keuken want willen hier uiteindelijk weg. Zelfs met zonnepanelen die willen we wel maar niet op dit huis omdat we weg willen binnen 8 jaar (en dan levert het pas op) Verwarmen hoeft meestal pas vanaf november het is nu nog 20 graden hier. Sowieso slaat hij pas aan bij 16 graden en verwarmen we dan tot 20,5 als het echt koud is tot 21. En dan alleen woonkamer en badkamer. Ik lig ook altijd met vest sloffen en dekentje op de bank.
Maar ja we werken wel beide thuis dus we zijn afgelopen jaar meer gaan gebruiken.
Wij hadden het net een jaar vast gezet in juli. Ipv 3 jaar toevallig hebben we altijd maar goed beter dan variabel. En dan hopen dat het voor juli zakt weer.