Kleine meid vindt zwemles verschrikkelijk. Ze begon met goede moed, nu niet meer. Vorige week was ze misselijk, ik probeerde te achterhalen wat er dan precies was, ze was misselijk in haar hoofd. Ze bedoelde ook niet duizelig ofzo... ik heb haar maar thuis gehouden. De hele week is ze een vrolijk meisje en vandaag voelde ze zich plotseling niet lekker. Toevallig weer ziekjes op de dag van zwemles, ze kan eten, spelen, snoepen, van alles, maar ze is te ziek voor zwemles. Nu twijfel ik of ze er niet beter mee stoppen kan, diploma is nog lang niet in zicht en ze is vandaag huilend het zwembad binnen gegaan. Ik heb het met haar besproken, uiteindelijk hadden we afgesproken dat ze iig 1 diploma zou halen. Ik ga het uiteraard ook nog met man bespreken, maar wat denken jullie dat wijsheid is? Doorzetten of stoppen?

• Toch6 hebben hierop gereageerd.

Cactusje ik zou eerst contact zoeken met zwemleraar hoe ze het doet voor de rest

Ik zou ook even contact zoeken met zwemleraar en misschien kijken naar privé les oid? Zwemdiploma is ook best wel belangrijk om te hebben.

Weet je waarom ze zwemles zo vreselijk vind? Vind ze zwemmen überhaupt vreselijk?

Ik zou idd ook contact leggen met de leraar. Hier was het in het begin ook schreeuwen en zeggen dat hij niet wilde. Na overleg met de zwem juf het anders aangepakt en dat ging meteen beter.

Gewoon zwemmen vindt ze hartstikke leuk. Zwemles is stom en ze wil het niet meer. Ik heb net even de juf kunnen spreken en zij zegt dat ze beter door kan zetten omdat ze alleen nog een buikkurk heeft. De juf denkt zelf dat het fout is geweest om haar een paar weken geleden op de bank te zetten met een hoestbui..

Cactusje lastig hè, misschien kan de zwemjuf ook nog even praten met haar , dat ze met wat minder tegenzin gaat?

Ik ben daar vrij hard in, zwemles moet. Maar ik zou wel gaan praten met de zwemleerkracht. Wij zijn zelfs een keer overgestapt naar een ander zwembad. En er toch proberen achter te komen bij je dochter wat ze niet leuk vindt.

Liekje81 ik zou het inderdaad ook zo doen en zwemdiploma’s hebben is zo belangrijk.

Ik ben nogal streng met zwemles. Dat is iets wat moet. Wel uiteraard als je verder niet het idee hebt dat er iets is qua methode/juf/meester want anders zou ik even verder kijken maar stoppen is geen optie.

Maar ik ben ook streng met dingen als teamsport: dat is ook jaar afmaken als je begint en alleen bij uitzonderingen (ziekte, vakantie of jubileum of kinderfeestje ofzo) zeg je zulke dingen af. En daar speelt nog niet eens het aspect mee dat ik zwemles gewoon belangrijk vindt zeker door onze waterrijke buurt. Ben enorm blij dat hij nu A heeft en bijna B omdat het nu fijner voelt als hij alleen buiten speelt.

Ik ben altijd bang met eraf halen dat ze daarna niet meer willen.

Overigens was ik zelf zo: ik kreeg buikpijn , huilen, overgeven, zwemkaart verstoppen. Ik vond uiteindelijk onder water zwemmen en de piepjes daar
        Heel eng. Ander zwembad en nooit meer gedoe gehad en A tm zwemvaardigheid 3 gehaald.

Toch6 Ja in dat zwembad (KNVB Wedstrijdbad) hoorde je onder water allerlei pieptonen. Geen idee.

Lastig hè. Maar zwemles is ook echt wel belangrijk.
            L. is pas begonnen en dat was laatst ook huilen en ook al dagen ervoor 's avonds weer huilend naar beneden komen dat ze het zo spannend vond. Maar stoppen vind ik geen optie. Ze zal het later nog steeds spannend vinden en ze is ook al 6,5. Het moet nu gewoon.
            Ik heb wel met de badmeester gepraat en dat vond ze al heel fijn, dus nu gaat het beter. Misschien kan de juf nog even met haar praten?

Ik zou ook niet zomaar stoppen. Zwemles is belangrijk en 'moet' nou eenmaal.

Met dochter had ik nooit problemen, zoon stond te springen en wilde óók zwemles. Toen hij eenmaal begonnen was, was het één drama: hij wilde niet en het was stom. Ik ben toen overgestapt; zoon vond het water te koud en het 'moeten' stond hem tegen. Het andere bad was warmer en ze mochten de laatste 10 minuten spelen, van de glijbaan, etc. Opgelost 🙃

Hier mogen ze de les ook afsluiten met de glijbaan. Kleine meid geeft wel aan dat ze niet door het gat wil zwemmen. Mocht ik haar van zwemles halen, is het niet voor altijd natuurlijk, maar tijdelijk en dan weer op zwemles. Ik heb deze gisteren de laatste paar minuten gekeken, ze moesten toen steeds in het water springen, eruit klimmen en er weer in springen. Ze deed dat hartstikke goed, ze keek er alleen erg sip bij. Ik heb haar toen nog geprezen dat ze dat zo goed kon en ook nog eens zonder haar neus dicht te knijpen. Ik ga komende week even langs het zwembad in de juf te spreken, gister was het even kort omdat ze weer door moest naar de volgende groep.

• [verwijderd]

• Bijgewerkt

Ik ben het eens met de rest. Zwemmen is dermate belangrijk dat zwemles onder de categorie moeten valt, net als school en tandenpoetsen.
            Wij zijn overigens wel overgestapt van zwemschool, omdat de eerste echt ruk was en totaal niet paste bij zoon. Hij kreeg een enorme aversie tegen zwemles, terwijl hij zwemmen zelf erg leuk vindt.
            Dat scheelde enorm.

Hoe oud is je dochter? Mijn zoon begon met 5 jaar, was echt een drama. Huilen, paniek etc. Het werd niet minder. Op aanraden vd zwemleraar hebben we zijn zwemkaart "bevroren" (zodat de lessen niet verloren gaan) en zijn we 1 jaar gestopt. Dat jaar werd uiteindelijk 1,5 jaar ivm corona.
            Sinds ie ruim 6 jaar is zijn we weer gestart. En werkelijk, ik heb geen seconde spijt. Hij gaat als een tierelier! Nooit meer tegenzin. Hij was er eerder gewoon nog niet klaar voor.

Sneeuwvlokjes
              Ze is pas 6 geworden. Begonnen met 5, had ze net een paar lessen gehad en toen gingen ook de zwembaden dicht. In de zomervakantie heeft het stil gelegen. De echte tegenzin is pas gekomen nadat ze een aantal weken terug op de bank moest zitten omdat ze een flinke hoestbui had. De week erop had ze oorontsteking, de week erna 'ziek' en vorige week was ze weer plotseling niet lekker op de dag van zwemles. Ik ga het sowieso nog net kleine meid erover hebben, want ze moet gewoon een zwemdiploma, al is het er maar 1. Maar gaan we nu doorzetten, of geven we haar even een paar maanden pauze.

Weer tranen met tuiten omdat ze naar zwemles moet. We hebben het er eerder vandaag nog over gehad dat het iets is dat moet. We hadden weer samen afgesproken dat ze zonder gedoe iig A zou halen. Dit voelt gewoon niet goed om haar steeds zo te moeten laten gaan. In de stad verderop is het mogelijk om in kleinere groepjes, 1 op 4, en zelfs 1 op 1 zwemles te krijgen. Ik ga het na zwemles met haar bespreken of ze dan liever naar een ander zwembad wil in een kleiner groepje. Als ze dat wil gaat me dat waarschijnlijk een stuk meer kosten, maar dit wil ik haar gewoon niet meer aan doen. Ik denk dat het ook wel mee speelt dat ze straks weer buisjes krijgt, ggz, zwemles, weet ik veel wat er nog meer in dat hoofdje om gaat.. maar dit kan gewoon niet.

• Miek89 hebben hierop gereageerd.