Rietjesbeker Zo schattig vind ik dat als ze nog zo praten 🥰 Maar is dat echt weinig dan voor die leeftijd? Ik vind het altijd zo moeilijk in te schatten. Ik heb het idee dat mijn oudste toen ook nog niet zoveel zei maar gewoon wat losse woorden ook. Ik kon met hem ook niet echt een gesprek voeren. Nu praat hij prima overigens 🤣Ik denk altijd dat het vanzelf goed komt want uiteindelijk kunnen ze allemaal als ze naar school gaan goed praten. Maak je je zorgen?
De middelste weet ik van dat hij snel was. Niet omdat ik dat door had maar omdat mensen met dezelfde leeftijd kinderen dat zeiden. En nu hoor ik het wel als hij met kinderen van zijn eigen leeftijd speelt. Hij doet nagenoeg alle vervoegingen goed en heeft veel gevoel voor taal. Merk het ook dat hij ook vrij makkelijk context snapt enzo. Nu komt er wel eens een vriendje spelen van 4 en dan denk ik oh ja dan hoor ik wel het verschil.
Maar verder vind ik het altijd maar moeilijk inschatten of het normaal is, heel goed is, of dat het niet goed is…