Rietjesbeker Hopsatee volgens mij is ie niet zo vlot. Het zal ook vast wel goed komen hoor, maar ik merk nu wel dat hij het soms vervelend vind dat hij niet goed duidelijk kan maken wat hij bedoelt. Dus wat dat betreft hoop ik dat hij nu wat gaat praten.
Marshmallow Rietjesbeker hier zei oudste net voor zijn tweede nog vrij weinig en vooral losse woorden en een paar maanden na zijn verjaardag waren dat 'ineens' zinnen met meerdere woorden. Ik denk dat hij heeft gewacht totdat hij zeker wist dat hij het kon. Zoals hij met alles heeft gedaan en nog steeds doet.
Pimpelmeesje Weet iemand iets leuks om vandaag thuis te doen met een 1,5 jarige? Moet voor mij fysiek niet te zwaar zijn, mag wel rommel geven
Pimpelmeesje Honkeytonk ik had geprobeerd om schuim te maken van aquafabia maar dat was mislukt. En toen was ie al gedoucht 😝
Soturi Rietjesbeker R (mei 2019) praat ook nog ongeveer zo. Inmiddels probeert ze wel steeds meer na te zeggen en ook daadwerkelijk te zeggen wat ze wil ipv wijzen. Ze heeft er bij de peuters een VVE-indicatie voor, ook eigen keuze. En ik moet toevallig overmorgen weer met haar naar het cb om het praten toch wat meer in de gaten te houden. Maar dan is ze dus ook alweer bijna 3.
Soturi V (december 2020) is wat dat betreft al veel spraakzamer. Daar komt ook nog niet heel veel zinnigs uit. Maar gezien haar leeftijd is dat te begrijpen. Maar qua niveau zit ze niet zo heel ver onder R. Overigens was R (en V ook) motorisch heel snel. Het was echt duidelijk dat daar de focus lag.
Rietjesbeker Soturi hier lag de focus ook duidelijk op motoriek hoor. Zoon trok zich met 6 maanden al op (lopen duurde langer, maar ja, als je snel kan kruipen en dan gaat staan ben je er ook) en kan ook al een blokkentoren maken van >10 blokjes. Maar praten, daarvan merk ik dat hij dat nut nu pas een beetje gaat inzien.
Cactusje J is ook niet zo vlot met praten met 22 maanden. Hij kan nu am zeggen, dat betekend nee. Verder is nog steeds heel veel bah, ook als hij wat anders bedoelt. Komt wel goed. Kleine meid kan nog steeds niet supergoed praten met 6, maar volgens mij is dat meer omdat het haar ook niet lijkt te interesseren als het niet helemaal goed gaat. J klinkt wel superschattig als hij doegdoeg zegt😊
Rietjesbeker Zoon heeft er een nieuw woord bij: 'dink'n' Drinken, dus, maar met een vet tukkers accent 🤣
Toch6 Minimoppie wil deze week regelmatig op de wc, met blote billen. Hopelijk voorteken dat ze ook vroeg zindelijk is🤞
Rietjesbeker Als ik na een lange werkdag thuis komt, zoon mij ziet en hardop juicht 'mama!', om vervolgens op zijn bijna-peuterbeentjes zo hard mogelijk op mij af te rennen om een hele dikke knuffel te geven. Dat moment ❤️
Cactusje Rietjesbeker Ah wat zoet! Ik weet door J wanneer kleine meid uit school aan komt lopen, dan staat hij voor het raam te schreeuwen zodra hij haar ziet.
Pimpelmeesje Charlie zit in een Daaag! fase. Eerst was het al elke keer als iemand van de zorg weer weg ging, nu is het ook Daaag! tegen de jas, auto, voorbijgangers, noem t maar op. En dan vaak ook nog eerst Haj! Ik vind t zo schattig 🥰