Ysabella wij hebben niet enorm veel keuze op fijne afstand, en daarbij zit geen school waar ik direct mega enthousiast van word.
Dus dan toch verder? Reistijd vind ik niet het probleem, maar dan heeft hij straks geen klasgenootjes in de buurt wonen..
Liever geen school met een religieuze achtergrond, maar aan de andere kant doen veel scholen daar niet zo veel meer mee. Dus dan toch?

Pimpelmeesje Reistijd vind ik niet het probleem

Dit dacht ik eerst ook. Toen wij nog in Presikhaaf woonden, toen zat S. op de Boomhut, bij de Thomas a Kempislaan in de buurt. Het was zo'n 8 min met de auto, of 15 - 20 min bijna alleen maar hellend fietsen met 2 kinderen ook nog op m'n fiets. Dat laatste deed ik dus praktisch nooit want ik trok dat niet haha. Nu denk je: 8 min is heel kort, maar toch stond het me na een tijdje zΓ³ tegen. Bij slecht weer kwam iedereen met de auto, kon je die auto slecht kwijt en een eind lopen. Met sneeuw durfde ik daar al helemaal niet te rijden dus moest ik haar afmelden. Plus idd dat ik nu merk hoe leuk het is dat haar vriendinnen gewoon allemaal hier in de buurt wonen. De gelovige school die toen ook op het lijstje stond, viel toen af omdat dat dat zeker wel gepraktiseerd werd. Hoor van vriendinnen met kinderen op een gelovige school dat dat daar ook gebeurt. Niet dat dat erg is, maar ik heb daar zelf helemaal niks mee en het geloven ergens in wil ik dus niet vanuit school hebben.

Allemaal dingetjes om goed over na te denken dus. Ben ff vergeten waar jullie huis ook al weer staat, en welke scholen je dus uit kunt kiezen? πŸ™‚

Zuremat Ommelander, Lea Bergmas, Da Vinci
      Dan nog het klinket, de rank en pieter de jong, maar die spreken mij echt niet aan.

Pimpelmeesje Reistijd vind ik niet het probleem, maar dan heeft hij straks geen klasgenootjes in de buurt wonen..

Over hoeveel reistijd heb je het dan? Het is wel elke dag 2x dus best een belangrijke factor, maar als het gaat over 5 minuten of 15 minuten, dan valt het nog mee, als je twijfelt tussen 15 minuten of 30 minuten is het alweer heel anders. En je weet nu toch nog niet waar alle buurtkinderen op school zitten, of wel? Hier wisselt het echt heel erg, oudste heeft bijvoorbeeld hier in de buurt 4 kinderen die ook in groep 2 zitten en die zitten allemaal op verschillende scholen. Het is ook niet erg als ze op school andere vrienden hebben als thuis toch?

Ik heb net gisteren het inschrijfformulier ingevuld voor jongste. Bij oudste vond ik het ook lastig kiezen! Wel heel blij met de keuze die we gemaakt hebben (iets verder weg maar wel fijnere sfeer), alleen is het zo'n kleine school dat ik alsnog stress heb of ie niet opgeheven zal worden πŸ˜•

Pimpelmeesje ik ken ze verder niet, maar sluit me wel een beetje aan bij Zuremat . Een beetje reistijd is niet erg, maar kijk wel wat echt praktisch uitvoerbaar is. Als er kindjes in de buurt naar dezelfde school gaan is dat wel makkelijker. Dan kunnen ze samen op een gegeven moment en kennen ze elkaar al op straat.
          Maar ik zou nu even 2 scholen bellen en vragen hoeveel tijd je nog hebt. Bij ons werd aangegeven bij alle scholen dat we hem in principe in mei konden aanmelden om in juni te beginnen, maar dat ze dat liever niet hebben. Een jaar van tevoren was ideaal qua planning. Maar dan heb je dus nog alle tijd om rustig te gaan kijken bij de scholen en hoef je dat niet nu terwijl je hoofd al overuren maakt ook nog te beslissen. Wij zijn gaan kijken toen maxi 2 was. Ik weet dat er plekken zijn waar je je kind al moet aanmelden als je een positieve zwangerschapstest hebt, maar dat was hier in de buurt helemaal niet, dus dat zou ik echt even checken. Dat haalt misschien nu de druk er even vanaf

Hier zit de hele wijk eigenlijk hier op 1 van de 2 scholen. De ene is een gelovige school waar wij geen klik mee hadden. Deze school voelde het beste en werd het dus ook. Als we ons echt niet goed hadden gevoeld waren we wellicht naar andere scholen buiten de wijk gaan kijken maar dat was echt minder leuk geweest. Alle kinderen wonen hier uit de klas van de oudste en voor zover ik nu kan beoordelen de meeste van de jongste ook. Heel handig maar ook leuk met spelen in de wijk. Maar goed, daar moet sowieso je wijk naar zijn natuurlijk.

Hier moest ik zoon en dochter voor november inschrijven als ze 4 worden heet jaar daarop. Heb haar al in maart ofzo ingeschreven want ze gaat toch naar dezelfde school als zoon. Hier gaat het op postcode trouwens. Gelukkig woon ik waar ik woon want hier geen loting oid, zal in het centrum wel anders zijn.

Ysabella Oh dat geeft misschien wel wat ruimte en tijd voor onderzoek en plan van aanpak. Is het onderzoek al geweest? En hoe voel je je nu over/in de situatie met N. en psz/school?

Vulpen Over hoeveel reistijd heb je het dan?

10 minuten met de auto. Maar inderdaad wel irritant denk ik, als ik zie hoe het hier er aan toe gaat met auto's
          Aan de andere kant is de school die overweeg de school van @Zuremat en vertelt ze net via pb dat ze heel tevreden is er over. En dat als ik daar wil ik hem nu moet aanmelden πŸ₯΄ denk dat ik dat toch sowieso ga doen, dan kan ik altijd nog annuleren..

Pimpelmeesje Ik zou er eerst eens een keertje heen gaan. En misschien ook naar de andere opties. Bij een rondleiding krijg je er toch meer gevoel bij πŸ™‚

Alles wat C vindt wil ze aan dus dacht misschien iets van verkleedspullen voor sinterklaas. Maar wat is dan leuk voor iemand van zeg 1,5 jaar?
            Vanmorgen kwam ze met ondergoed uit de wasmand telkens 🀣 (wel schone hoor, moet nog opvouwem)

4 dagen later

@[verwijderd] hoe is t met B? Heeft het blije van de eerste stapjes doorgezet?

Charlie loopt nu ook, eigenlijk al heel lang maar elke keer per ongeluk, nu echt bewust. Wat is dat toch schattig als kleintjes net lopen, kan er de hele dag naar kijken πŸ˜ƒ

Kind vindt de opvang niet leuk πŸ™ ik had echt verwacht dat hij het helemaal geweldig zou vinden. Hij is al een paar keer paar uurtjes geweest om te wennen, maar hij heeft er nog flink moeite mee.

Pimpelmeesje balen! Maar komt vaker voor onze zoon ging vanaf 4 maanden en eerst was het prima maar vanaf een maand of 9 elke keer huilen bij wegbrengen heeft echt lang geduurd voordat hij t weer prima vond

Elsie89 pfff wel echt klote.. ik heb t vooral gedaan voor hem, ik heb opvang. Maar het leek mij leuker en beter als hij met andere kindjes was.
                Nu twijfel ik om t toch niet te doen, of is t juist beter omdat hij dan de dingen leert die hij daar zo moeilijk vindt..?
                Als t alleen met wegbrengen was vond ik t niet zo erg, maar tussendoor ook.

• [verwijderd]

Pimpelmeesje jou zoontje is net een jaar geweest toch?
                Dat is vaak de lastigste leeftijd om te wennen op een kdv. Ze zijn zich bewust van dat mama weg is en in een andere omgeving zijn maar kunnen dat nog niet rijmen.
                Gaat hij 1 dag per week of meer?
                Komt echt wel goed! Hij moet gewoon wennen.

[verwijderd] ja hij is 14 maanden. De planning is ene week 1 dag en andere week 2 dagen.
                  Mss vragen of hij voorlopig halve dagen kan.

Volgende week kan ik hem zelf halen& brengen, dan kan ik ook inschatten hoe hij erna is. Misschien overdrijven mijn ouders ook wel.

Pimpelmeesje je kan beter minimaal 2 keer per week hem naar het kdv brengen. 1 dag per week is eigenlijk te weinig voor kinderen om te wennen en in een ritme te komen.