Nieuw woordje... "buh" bij een brug
Dreumespraat
Iemand nog een tip om een dreumes te leren dat hij schoenen/sokken aan moet houden?
Nu t kouder wordt is dat toch wel handig..
Pimpelmeesje ja dat is lastig. Buiten houdt mijn ondertussen peuter wel alles aan. Binnen gaat alles (dus ook sokken) uit
Ze loopt graag in haar blootje rond. Ook nu nog
Pimpelmeesje daarom krijgt C al maillot aam
En schoentjes/slofjes houdt ze nu ook beter aan gelukkig
Pimpelmeesje
Niet
Je hebt ook best leuke jongensmaillots, dan heeft hij toch nog wat aan zijn voeten.
Pimpelmeesje buiten? Of binnen?
Voor binnen gewoon niet, wij hebben het altijd rond de 18-20 graden binnen en dat is warm genoeg voor blote voeten.
Buiten deden we laarzen op die leeftijd, die konden dan in de wagen in de voetenzak uit en buiten de wagen aan.
Ondertussen houd hij buiten wel gewoon schoenen aan, binnen beidde niet. Vind sokken ook onveilig op onze vloer en trap (hout en tegels), dus zodra ze hier thuis komen gaan schoenen en sokken in de hal al uit.
Hier lopen ze binnen ook eigenlijk altijd op blote voeten.
Voor buiten zijn schoenen met veters handig, die krijgen ze niet zomaar los.
Pimpelmeesje Als het echt kouder wordt, dan zou ik een maillot onder het broekje doen. Verder accepteren en heel veel sokken op voorraad hebben, dat kostte de minste energie. Thuis deed ik sowieso geen moeite, volgens mij loopt het ook fijner zonder sokken, betere grip.
Hier ook zonder sokken thuis, tenzij ze ze zelf aan willen (maar is zelden ). Buiten idd wat al geschreven werd; snel de voetenzak in de kar en dan laarzen aan als ze eruit gingen.
C heeft het voor elkaar... De oppas heeft me naar huis gebeld ivm niet stil te krijgen C'tje
Toch6
Oh jammer zeg! Heeft ze vaker oppas gehad?
J is voor het eerst naar oma voor oppas geweest toen we een nieuwe keuken uit gingen zoeken, schoonmoeder stond op het punt om te bellen omdat hij bleef huilen en krijsen toen hij plotseling toch stil werd. Nu komt ze deze week hier in huis als kleine meid naar de kno moet, hopelijk slaapt hij nog als we weg gaan, in de hoop dat dat beter gaat. Dan is hij iig in z'n eigen omgeving. Maandag wordt het een hele ochtend als kleine meid naar ggz moet.
Pfff, ik krijg er gewoon geen hoestdrank in bij J... weer een nieuw smaakje gekocht, uit het maatbekertje spuugt hij het meteen weer uit, met een spuitje ook. Met een lepeltje ging alleen de eerste erin, hij moest er 2. Hij heeft de hele nacht flink liggen hoesten, nu ook steeds hoesten. J drinkt ook maar hooguit 300ml per dag, dat helpt dus ook niet mee om z'n keel te smeren.
Ik dacht ik ga mij vast even verdiepen in welke basisscholen er in de buurt zijn straks. Mijn hemel wat een keuzestress
Pimpelmeesje het is net alsof je weer in dubio bent om de naam, ook zoβn belangrijke beslissing.
Hier konden we kiezen uit 24 scholen.
24!? wij hebben maar bij 1 school gekeken.
Pimpelmeesje oh ja vreselijke keuze. Hier ook 30 opties ofzo. Zo blij dat de keuze voor de tweede al gemaakt is
Succes!