Zonnebloem Dat zegt iets over een vriendengroep en dynamiek. Dat gevoel is gewoon kut.
Ik hou zelf ook niet van feestjes waar (veel) gedronken wordt, maar het gaat ook verder dan dat.
Dinsdag gingen ze met z'n allen naar die talentenjacht van middelbare scholen, en er werd geklaagd door sommigen dat er geen alcohol geschonken werd.
Woensdag (dus de dag voor de uitslag) liet I mij een stukje uit de groepchat zien. De vraag was iets in de trant van "hoe ga jij jezelf trakteren als je geslaagd bent morgen?" En dat was 8x alcohol, en I kwam aan met een croissant.
Donderdag werden de cadeautjes ook uitgebreid getoond na de uitslag, en I deelde een foto van haar nieuwe jellycat, D reageerde met een foto van een bierpakket πΆ
Als t alleen om feestjes zou gaan, was het nog niet eens zo erg. Zo vaak gebeurd dat ook niet, en ze lijken haar nog wel te respecteren op het moment zelf. Maar het lijkt de afgelopen maanden ieder gesprek te domineren, en er blijven niet veel gemeenschappelijke interesses over zo. En het is voor I moeilijk om ze te vertrouwen dat ze haar wensen zullen blijven respecteren als de dynamiek in een korte tijd zo veel is veranderd, en ze irriteert zich er steeds meer aan dat er gewoon geen enkel gesprek meer gevoerd kan worden zonder dat er weer iemand over begint. Ze voelt zich er nu wel echt buiten vallen, ook al is de druk van het drinken zelf er (nog) niet. Het is ook het contrast van iedereen praat na over een of ander bier-festival, terwijl I liever thuis blijft en Bridgerton kijkt.
Het is op zich ook niet vreemd dat mensen uit elkaar groeien na de middelbare school, maar ik vind t wel rot dat het zo gaat.