Vulpen Dus die verwachting is niet eens zo relevant.
Deze verwachting is in mijn optiek wel relevant, dat is een stukje respect binnen vriendschappen. Als deze verwachting er niet mag zijn tussen mensen en ze verwachten dat jij mee drinkt is de vriendschap in mijn optiek op de eerste plaats al niet gelijkwaardig.
CrazyCatLady er was oorspronkelijk een afspraak gemaakt dat I & M tot 23:00 zouden blijven en dan naar huis zouden gaan, en tot die tijd zou het alcoholvrij zijn. Maar I vertrouwde hen niet. Dus ik denk dat dat wel genoeg zegt..
Ik vind dat je dat hier ook terug leest. Er is geen gelijkwaardigheid in de vriendschap als de gene die niet drinkt (en er overduidelijk afspraken zijn gemaakt) het gevoel heeft dat de afspraak niet nagekomen gaat worden. Dat zegt iets over een vriendengroep en dynamiek. Dat gevoel is gewoon kut.
Vulpen Maar feestjes zijn eigenlijk alleen leuk als iedereen niet (veel) drinkt.
Vulpen Op het moment dat iedereen dronken is behalve jij is er sowieso al niks aan.
Je brengt dit als feit, persoonlijk ben ik het hier niet mee eens. Ik heb geweldige feestjes gehad met dronken mensen zonder zelf 1 druppel te hebben gedronken. Het is maar net welk gevoel je erbij hebt en wie je om je heen hebt.
Ik heb overigens zelf al 13 jaar geen druppel alcohol meer gedronken. 😬