Toch6 Uiteindelijk is bij elk beroep "veel van hetzelfde".
Ik denk op het moment dat er meer uitdaging is, je meer verantwoordelijkheden hebt, dat er automatisch ook meer afwisseling is. Ik denk dat een vk toch vaker moeilijkere beslissingen moet nemen, vaker te maken krijgt met noodsituaties, snel moet kunnen schakelen, meer een beroep moet doen op kennis en daarin zit vaak wel de afwisseling. De kraamverzorgster zal in zo situatie dan toch eerder de noodtroepen inschakelen en het overdragen/eruit stappen zodra het echt complex wordt of enkel uitvoeren in opdracht van ipv zelf echt hard moeten nadenken.
De pareltjes in mijn werk zijn wel de crisissituaties, de lastige gevallen, de situaties waarbij ik zelf moet nadenken en het moet zien oplossen. Daarnaast is mijn ervaring dat je binnen organisaties vaker bij projecten wordt betrokken als je hoger in de boom zit. Meer kansen krijgt op bijscholing, promotie etc. Daar zit ook veel afwisseling in. Als ik mijn werk saai vond worden, had ik altijd wel mogelijkheden om weer wat nieuws te doen of iets nieuws te leren.
Ik denk eigenlijk ook dat het werk van een kraamverzorgsters weinig afwisselend en uitdagend is voor zo slimme dame als jouw dochter. Ik vraag mij af of de afwisseling in aantal kinderen, huis, herstel etc. wel echt een uitdaging voor haar gaat zijn. Ik denk dat je vrij snel elke variatie wel hebt gezien en op je 14e klinkt dat misschien nog afwisselend, maar het werk en de mate van uitdaging zal elk jaar wel hetzelfde blijven. Als je heel slim bent, is uitdaging blijven houden vaak wel erg belangrijk. Wat leuk is, kan al heel snel daardoor niet leuk worden.
Er zijn best wel veel mensen die uiteindelijk compleet afbranden op een werkplek met heel veel van hetzelfde en weinig uitdaging in een functie onder hun denkniveau. Als dit echt haar droom is, dan moet ze ervoor gaan, maar ik denk dat het idee van dat het echt afwisselend werk is, niet helemaal klopt met de realiteit. Ik denk wel goed om te realiseren t.z.t.