iMoeder Aan de andere kant, wat dan wel.
Misschien er gewoon over praten met je kind?
Mijn dochter is er ook nog helemaal niet aan toe, maar we hebben hier wel gesprekken over. Welke opties er zijn, dat een pil niet beschermt tegen soa’s, hoe de map werkt en waar je deze kan kopen, over nee zeggen en bij je eigen grenzen blijven, dat seks heel fijn kan zijn mits je beiden wilt en er wederzijds respect is, over het hebben van een relatie in het algemeen, dat je soms in de heat van de moment toch verder gaat dan je had bedacht en wat je dan doet enz. Ik vind dit hele normale gesprekken om te voeren met je kind.
Sowieso liggen hier condooms boven in het toilet. Vinden ze echt super raar, maar mocht het toch nodig zijn, dan is het in in ieder geval voorhanden en kunnen ze dit pakken.
iMoeder ik zou vooral willen weten waarom de pil niet. En wat dan wel.
Omdat ze aangeeft helemaal niet toe te zijn aan seks en ze niet elke dag hormonen wil slikken om haar ouders tevreden te houden. Persoonlijk vind ik dat als ouder voldoende reden.
Natuurlijk kan er altijd iets misgaan en ze ongewenst zwanger raken, maar dan ben ik er ook voor mijn kind ongeacht wat ze kiest in deze situatie. No way dat ik mijn dochter van 15 nu zou dwingen tot het slikken van de pil. Het is een perfecte manier om de band met je kind te verkloten. Ik leer haar juist dat ze eigen baas is over haar lichaam en verder niemand anders. Ik dus ook niet.
iMoeder En wat als je dochter geen enkele vorm van anticonceptie wil gebruiken?
Daar is bij dit meisje geen sprake van. Ze wil alleen niet gedwongen worden tot het slikken van dagelijks hormonen, omdat ze net twee weken een vriendje heeft, waar ze net haar eerste zoen van heeft gehad.