Femkes Ja en nee, je mag een 4 hebben, maar niet voor wiskunde. Dat is een kernvak en daar moet je minimaal een 5 voor hebben.
Jakkes dat is dan wel weer jammer. Ik vraag mij af of ze dit ooit gaat redden.
Nescio Heeft ze moeite met (hoofd)rekenen en bewerkingen, of eerder met algebraïsche uitdrukkingen?
Ik kan haar gelukkig nog wel helpen, maar het is niet dat het ook maar iets helpt 🫣. Algebra vindt ze juist makkelijker en daar hopen we toch iets van een zesje op te gaan halen met wat geluk. Het probleem zit vooral in het rekenen en het ‘snappen’ van getallen. Ze draait continu getallen om of kort ze in (zeg maar 78 wordt 87, maar ook 10.053 wordt 1.035), ook heeft ze geen inzicht in getallen en de verhoudingen tot elkaar en iets met een verhaaltje is drama. Automatiseren van bijv tafels lukt nog steeds niet (dat is natuurlijk ook de adhd). Ik weet oprecht niet hoe we haar nog meer kunnen helpen.
We hebben al havo gekozen ivm het rekenen, anders was het advies vwo. Nu moet ze straks misschien nog verder afstromen ivm rekenen. Ze staat op de talen dus gewoon negens gemiddeld. Op Engels zelfs een 9.7. Prima als ze TL moet doen als dit beter past, maar het slaat gewoon nergens op dat ze straks op alle vakken zwaar onder haar niveau moet werken vanwege één vak.