iMoeder Het kan zijn dat je zelf een tas als een puur functioneel iets beschouwd, maar voor veel tiener meiden is dat niet zo.
Hier ben ik het inderdaad wel helemaal mee eens ja.
Ik gebruik zelf 1 tas, en dat is puur omdat ik te lui ben om al mijn troep steeds te verhuizen. Mijn (nood) medicatie, mijn paspoort, alles heeft een vaste plek, en dan zul je net zien dat die in een andere tas zit etc, te veel gedoe. Ik ben echt zo'n clichΓ© moeder die voor allerlei situaties vanalles in haar tas heeft zitten, van blaarpleisters tot aan een meetlint zeg maar.
Maar voor de kinderen snap ik echt wel dat het heel anders is. Zowel met school- als normale tassen, ze stoppen er die ochtend in wat ze nodig hebben. Of dat wiskundeboek of flesje water nou in een zwarte, een witte, een roze of een paarse tas gegooid wordt maakt voor hun niks uit.
Maar zij hechten ook meer waarde aan de subcultuur waar ze in zitten en de bijbehorende trends. Dat kunnen merken zijn, modellen, kleuren of wat dan ook. Kijk, ik ben niet degene die met een onhandige tas vol boeken hangend aan mijn ellenboog hoeft te fietsen, dat zijn consequenties waar ze zelf voor kiezen π
Terwijl ik meer kijk naar eisen als afmetingen en hij moet een crossbody optie hebben, en ik kijk daarbinnen wel wat ik leuk vind. Ik heb geen flauw benul of er een influencer is die toevallig dezelfde heeft, dat soort dingen gaan weer compleet langs mij heen π