Toch6 waar ligt de grens dan? Per jaar 1 tas? Bij 3 goede? Bij ... ? Van mij hoeven ze echt niet met elke hype mee te doen
Ja geen idee. Dat bedenk ik zelf ook maar een beetje gaandeweg. Mijn dochter wilde perse een hippe tas die niet eens een schooltas is, is gewoon een shopper. Ze heeft die niet eens gevraagd aan me, heeft ze gekocht van haar zakgeld/kleedgeld. Ze had een goeie rugzak gekregen, die heeft ze nauwelijks gebruikt. Ja moet ze zelf weten dacht ik toen.
Mijn oudste heeft 6 jaar gedaan met de schooltas die ik voor de brugklas gehaald had.
De jongste gaat straks naar de brugklas met zijn schooltas van groep 8. Die is groot en nog goed, en hij vind het wel prima.
Sevenof9 Ik ga zelf toch ook niet elke keer een nieuwe tas kopen omdat ik die leuker vind dan een tas die ik al heb,
Nou ik wel. Heb denk ik twee keer in m’n leven een tas weg gegooid omdat die echt kapot was. Verder niet hoor. Het kan zijn dat je zelf een tas als een puur functioneel iets beschouwd, maar voor veel tiener meiden is dat niet zo. Ik zou daar wel grenzen aan stellen maar ze ook een beetje tegemoet komen. Als ze daar heel blij van worden en een andere tas al twee jaar gebruikt hebben. Dan zou ik zelf niet heel moeilijk doen. Als moeder moet je soms ook een beetje mee bewegen in de wereld van je kind. Met grenzen natuurlijk. Maar in mijn ervaring werkt heel principieel en zwart-wit aanpak niet echt heel goed voor de band die je hebt. Het kan voor jou niet belangrijk zijn, maar voor een kind wel.
Ik heb zelf overigens ook verschillende tassen en verschillende paren schoenen voor verschillende outfits en gelegenheden.
Toch6 Dat krijgt ze niet dus dat gaat niet 🤪
Gewoon nieuwsgierig hoor, maar waarom niet? Is juist ideaal met dit soort dingen want dan moeten ze nu dus zelf de afweging maken of het het waard is.