Mijn oudste heeft een vriendin waarvan de ouders groepsaccomodaties verhuren. Als er eentje vrij is mogen ze daar met een groep meiden logeren. Zo dus ook vannacht. Belt dochter vannacht om 2 uur op of wij haar willen komen ophalen, omdat ze niet lekker is. Wij direct: wedden? Die heeft stiekem gedronken, maar we wilden haar de kans geven om het zelf te zeggen.
In de auto biechtte ze het al direct op aan mij man. Een vriendin had overgegeven en ze is doodsbang voor overgeven. Was bang dat ze zelf ook zou moeten overgeven. We hebben altijd gezegd dat dat ze ons mag bellen als een situatie onveilig voelt. Ook als ze iets heeft gedaan wat niet mag en dan worden we niet boos. Liever dat dan dat ze niet durft te bellen, omdat ze bang is voor straf en er iets naars gebeurt.
We zijn dus ook niet boos op haar, maar ze voelt gelukkig wel flink belabberd. Ze moet om 11 uur werken en daarvoor nog haar kamer opruimen en schoonmaken. Veel succes ermee! Ik heb er uiteraard nog wel even liefjes ingewreven dat ik hoop dat ze nu niet alsnog moet overgeven π. Inmiddels heeft ze 1000x sorry gezegd, dat ze zich zo vreselijk schaamt en dat ze nooit meer gaat drinken. Mooi hou dit gevoel vast en ik hoop dat ze nog even flink beroerd is!