Elsie89 ik woon in een deel van Nederland met een van de laagste criminaliteitscijfers, maar nog laat ik mijn dochter niet alleen in het donker fietsen. Voor mijzelf vind ik het geen probleem, maar ik vind een jong meisje zo kwetsbaar en overal zijn idioten. Ik ken genoeg verhalen van meiden uit rustige brave dorpjes, die zijn lastig gevallen. Ik zou misschien ook een enorme bias hebben, want ik hoor dit soort verhalen natuurlijk veel sneller door mijn werk, maar ik hoor het echt veel te vaak. Ik kan hier ook zo boos om worden.
Overigens is mijn dochter lastig gevallen terwijl het licht was. Niet dat licht dus altijd beschermt, maar het is ook gevoelsmatig. In het donker voelt toch kwetsbaarder. Ik ben trouwens zelf ook een keer achtervolgd door een enge vent en toen was het ook licht 😬.
iMoeder Wat een gore klootzakken zijn er toch ook. 🤬
Vreselijk toch! Woest word ik hiervan. Waarom denken sommige kerels dat ze ons bezitten en alles kunnen zeggen en doen? 🤬
Ik heb toen ook direct de politie gebeld en ze zijn er ook gelijk heen gereden, maar het busje was al weg. Hij ging continue voor haar rijden en dan afremmen om zo haar te dwingen te stoppen, reed ze er voorbij, deed hij het nogmaals enz. Half jaar later heeft een meisje op haar school hetzelfde gehad. Waarschijnlijk zelfde persoon; was ook een wit busje met Pools kenteken. Het is jammer dat ze het kenteken niet meer wisten.
Ik volg trouwens de telefoon van mijn dochter ook. Ik zou graag pepperspray voor haar willen hebben, maar hoe kom je daaraan?