We hebben een curly girl-topic, maar nog geen 'algemeen' haartopic, denk ik althans. Mocht het toch dubbel zijn mag deze gesloten worden.
Maar goed, een algemeen haartopic dus. Ik ben momenteel erg verveeld met mijn haar. Het ziet er nooit niet vet uit, behalve als ik het dagelijks was en net dat wil ik niet elke dag doen. Om de dag gaat nog net, maar minder niet. Ik heb fijn haar, maar wel veel (dikke bos). Het is niet helemaal steil, er zit een lichte slag in onderaan.
Ik heb voor mijn gevoel al veel geprobeerd:
-minder wassen
-shampoo in blok gebruiken (allerlei verschillende types), naspoelen met verdunde appelazijn
-allerlei soorten andere shampoo gebruiken, sulfaatvrij/natuurlijke, etc., waaronder ook van de apotheek want ik heb soms ook last van vette roos
Maar het verbetert niet echt. Ik laat het regelmatig knippen, gebruik verder geen gel of mousse. Ik borstel niet te veel en gebruik liever een kam na het wassen.
Naast dat mijn hoofdhuid snel vet wordt, voelt de rest van mijn haar 'stug' aan. Dit was een aantal jaar geleden ook niet zo. Ik laat het bijna altijd aan de lucht drogen, als ik toch de fΓΆhn gebruik, gebruik ik eerst beschermingsolie.
Nu zie ik op social media zo'n advertentie voor New Wash dat 'dΓ© oplossing zou zijn voor fijn haar'. De reviews zijn echt goed, maar het kost aardig veel en ik heb nu al zoveel halfvolle flesjes en zeepblokken liggen in de badkamer. Heeft iemand ervaring daarmee? Of iets anders wat ik nog zou kunnen doen?