Vorig jaar hebben o.a. dit gedaan:
DX adventurepark - waterpark met een enorm luchtkasteel op het water. Kinderen hebben het er nu nog over. Ook als het wat minder weer is een leuk uitje, kinderen krijgen een wetsuit aan. Bij mooi weer kan je nog lekker zelf een duik nemen in het meer.
Klimpark in Grollo - zelf niet geweest (hoogtevrees), maar de rest vond het geweldig. Niet alle routes geschikt (dacht dat je voor sommige > 1,40 mtr moet zijn), maar genoeg leuke stukken voor kinderen.
Gevangenismuseum - het idee vonden mijn kinderen maar niks (toen 9 en 11)... een museum is saaaaiiii. Ze vonden het hartstikke leuk! De puzzeltocht (met echte schat aan het einde) namen ze bloedserieus. Sommige delen van het museum vonden ze wel leuker als andere, maar dat hoort er een beetje denk ik.
Hunebedden - vonden ze helemáál niks hier. Een paar op elkaar gestapelde stenen, moesten ze daarvoor nou echt in de auto stappen 😳🙈 Moet zeggen dat ik er zelf ook weinig aan vond. Op de plek waar wij waren was verder ook niks... dus ja, die stenen heb je na 5 min ook wel gezien.
Zoo Bizar - wat is het eigenlijk? Een mini dierentuin /kinderboederij. Ze hebben een aantal bijzondere dieren waar wat over wordt uitgelegd en je mag ze aaien. Zoon heeft er nog met een slang om zijn nek gestaan. Het dorp eromheen is ook leuk met winkeltjes. Er is een kleine weide waar een paar alpaca's staan die je kan aaien.