We gaan over 12 dagen naar Landal Land van Bartje. Drenthe dus. Wie heeft tips voor niet al te dure uitjes? Met een actief kind dat graag wat te spelen heeft. Zijn vorig jaar al naar Drouwenerzand geweest, viel tegen. Wildlands gaan we niet doen. Te duur, we hebben al een aantal pretparken op de planning in onze vakantie en Wildlands past niet meer in het budget, haha.
We willen in elk geval een dagje fietsen huren.
Tips Drenthe
Liekje81 Geen idee hoe ver het is, maar het gevangenismuseum is echt heel leuk. Wij hebben toen ook een bustour (in ouderwetse bus) gedaan door het hele dorp, werd geleid door oud-bewaarders die ook leuke dingen vertelden. En soms kun je ook een rondleiding krijgen door de 'rooie pannen'. Dat is een gevangenis zoals dat nu ook ongeveer is, alleen de beveiliging van de deuren is niet meer up-to-date en de ruimte was niet meer nodig, daarom is deze nooit meer verbouwd. Op het binnenplein is ook een klein speeltuintje met cafeetje en je mag aan heel veel zitten en voelen (niet alles, maar wel veel) en dat maakt het voor kinderen vaak veel beter vol te houden. Als je wilt gaan zou ik wel vast reserveren, sinds het werelderfgoed is geworden een paar weken geleden is het een stuk drukker geworden.
Verder is het hunebed museum leuk. Daar ben je niet een hele dag mee bezig, maar de omgeving is ook leuk en ook daar kun je veel doen en aanraken waardoor het een stuk interessanter wordt.
De Drentse koe vond onze dochter een groot succes 2 jaar geleden
Elsie89 ja daar wil ik ook heen! Wij gaan as dinsdag naar Drenthe, Echten gaan we naartoe.
Wij hebben laatst de hunebedden bezocht, dagje Groningen gedaan en een dag avonturenpark Hellendoorn.
Wij gaan trouwens met onze dino gek naar Dinoland, was vorig jaar een dikke hit. Is vanaf waar we zitten een half uur rijden. Verder vooral veel fietsen denk ik.
Kabouterland hebben we ook gedaan trouwens was ook erg leuk maar weet even niet meer welke leeftijden het leukst daar zijn
Zie ook Duinen Zathe. Die gaat ook op lijstje. Kabouterland en dat andere kabouterding is niks voor dochter denk ik. Die vindt het sprookjesbos in de efteling ook maar mwah.
Wij zijn vandaag toevallig bij openluchtmuseum ellert en brammert in schoonoord geweest. Ging ik als kind al heen maar de meiden van 7 hebben zich prima vermaakt!
Dit staat nog in mijn notities. Ergens hier vandaan gekopieerd.
Overtlemarkte met Zoobizar is ook leuk! Sprookjeshof in Zuidlaren! Kabouterwereld in Exloo. Boomkroonpad! Hunebed museum Borger!
- Bijgewerkt
Op IJslanders rijden of mennen! (IJslanders zijn de enige paarden die een 4e en 5e gang hebben ze kunnen oa tölten) Helemaal geweldig! Als de paarden in een groep tölten nemen ze elkaars ritme over en lijkt het net of je nog maar één paard hoort.
En van Mennen kan ze nog heel veel over zichzelf leren aangezien die reageren op haar gemoedstoestand. Ik heb dat op haar leeftijd gedaan dat was een hele bijzondere ervaring.
- Bijgewerkt
Marshmallow ja dat Orvelte wil ik ook wel heen! Ziet er leuk uit! Borger zitten we 4 km vandaan, dus wil idd naar het hunebedcentrum daar. Lekker fietsen huren.
Sprookjeshof Zuidlaren (niet alleen sprookjeshof maar ook mega indoor en buiten speeltuin)
Kabouterland Exloo (ook speeltuin etc)
Openluchtmuseum Ellert en Brammert (vinden ze hier heel interessant)
Duinenzathe in juni geweest beetje Drouwenerzand concept
Nije Hemelriek
Overltemarke (met de mini zoo)
Hunebedden centrum
Boomkroonpad
Het is sowieso een prachtige omgeving om te fietsen
Boomkroonpad is leuk, je hebt ook allerlei leuke wandelroutes voor kinderen. Verder het Nije hemelriekje, heerlijk om te zwemmen en het waterpark is ook erg leuk.
Oh en willen jullie keer eten, de pizzeria la piazza heeft heerlijke pizza’s!
- Bijgewerkt
Vorig jaar hebben o.a. dit gedaan:
DX adventurepark - waterpark met een enorm luchtkasteel op het water. Kinderen hebben het er nu nog over. Ook als het wat minder weer is een leuk uitje, kinderen krijgen een wetsuit aan. Bij mooi weer kan je nog lekker zelf een duik nemen in het meer.
Klimpark in Grollo - zelf niet geweest (hoogtevrees), maar de rest vond het geweldig. Niet alle routes geschikt (dacht dat je voor sommige > 1,40 mtr moet zijn), maar genoeg leuke stukken voor kinderen.
Gevangenismuseum - het idee vonden mijn kinderen maar niks (toen 9 en 11)... een museum is saaaaiiii. Ze vonden het hartstikke leuk! De puzzeltocht (met echte schat aan het einde) namen ze bloedserieus. Sommige delen van het museum vonden ze wel leuker als andere, maar dat hoort er een beetje denk ik.
Hunebedden - vonden ze helemáál niks hier. Een paar op elkaar gestapelde stenen, moesten ze daarvoor nou echt in de auto stappen Moet zeggen dat ik er zelf ook weinig aan vond. Op de plek waar wij waren was verder ook niks... dus ja, die stenen heb je na 5 min ook wel gezien.
Zoo Bizar - wat is het eigenlijk? Een mini dierentuin /kinderboederij. Ze hebben een aantal bijzondere dieren waar wat over wordt uitgelegd en je mag ze aaien. Zoon heeft er nog met een slang om zijn nek gestaan. Het dorp eromheen is ook leuk met winkeltjes. Er is een kleine weide waar een paar alpaca's staan die je kan aaien.