In dit topic begonnen we er al over: het is rustig hier op forum. Te rustig zelfs. Het is logisch dat er na een tijdje mensen vertrekken, fora zijn websites waar doorgaans behoorlijk wat verloop is. Maar omdat onze site niet bovenaan de zoekresultaten staat, omdat we niet aan promotie doen enzovoorts, blijft de nieuwe aanwas uit.

Met de mods hebben we het al een tijdje over werving via een instagramaccount. Van de mods wil @Luuz wil hier een actieve bijdrage aan leveren, maar dit kan zij niet alleen doen. Het is waarschijnlijk handiger dat dit met meerdere mensen wordt bijgehouden. Ik denk persoonlijk dat het belangrijk is dat daarvan 1 persoon een soort projectmanager is, maar goed, dat kunnen anderen misschien anders zien.

Laten we het er met zijn allen over hebben.

Wat word er verwacht? Ik ben best veel op insta te vinden maar geen ervaring er een te beheren.

• Manque hebben hierop gereageerd.

Softbasegaming Ik heb geen idee wat er nodig is om een beetje zichtbaar te zijn als insta-account. Moet je dan dagelijks posten? Of meerdere keren per dag? Stories, reels, statische berichten? Vraag het niet aan mij. Ik wil wel content aanleveren in de vorm van blogs of interviews, maar veel meer gaat mij niet lukken.

Lijkt me goed om een klein team samen te stellen met mensen die hier daadwerkelijk iets vanaf weten of bereid zijn om dit gedegen te gaan onderzoeken en vervolgens een schema te maken: wat moet er gebeuren, wanneer gaat dat gebeuren en wie gaat het doen.

Mijn voorstel is om in de avdk kleuren herkenbare struggels, leuke uitspraken van kids en de blogs te promoten.

We hebben gelukkig al flink wat blogs dus we kunnen even vooruit.

Nu moeten we nog uitzoeken welke # er veel gebruikt worden.

Helaas is @allesvoordekids al in gebruik.

• [verwijderd]

• Bijgewerkt

Manque ik heb een paar maanden een bookstagram account gehad (200ish volgers) en mijn ervaring is vooral regelmatig posten (rond vaste tijden, daar houden volgers van), hashtags gebruiken en interactie hebben met je volgers. Polls, dit of dat? Mensen houden van knopjes indrukken.
          Ook afwisselende content, net als hier op het forum gaat het veel verder dan kinderen alleen.

Aanvulling: oh, en consequent zijn, zodat volgers je gaan herkennen en op basis van de foto al kunnen zien dat het van avdk is. Als je steeds afwisselt van stijl haken mensen af, ziet er chaotisch en onprofessioneel uit in je feed. Geldt ook bij gebruik van filter, eentje kiezen en daar bij blijven.

June Die @ is al van ons! Heb al een hele tijd terug die acc aangemaakt, maar nooit gebruikt.

• June hebben hierop gereageerd.

June oooh ja
              volgens mij is het allesvoordekidsforum ofzo. Sorry, is echt al een tijdje geleden πŸ˜…
              Staat nu op inactief overigens.

top als dat gedaan wordt! Al vind ik het ook wel lekker veilig hier, maar nieuwe leden erbij is goed!

Geen idee of ik iets kan bijdragen, maar laat maar weten. Ik ben zelf niet super van de social media maar like wel een hoop πŸ˜†

Ohw dit is mijn werk en kan ik zeker bij helpen en adviseren. Ik zie het alleen niet zitten om de komende periode actief een insta account (buiten m’n werk) te beheren omdat met de komst van de derde binnenkort ik daar mijn tijd en focus heen wil brengen en juist minder online wil zijn. Maar dat ik
                Wil wel een waar nodig alvast meedenken!

Hopsatee Misschien kun jij dan wel met de mensen die dit wel willen beheren, een plan van aanpak opzetten? SMART gaan concretiseren, zeg maar?

[verwijderd] Ja dit is de juiste strekking en basis inderdaad. Een goede start ook. We kunnen ook op termijn zoiets doen als wat
                    Manque pasgeleden deed bijv het account tijdelijk aan wat leden geven en bijv 3 Posts met foto’s (zonder dat je vet herkenbaar bent) delen.. Vooral beeld en stellingen (this or that) en interessante weetjes en tips of blogs doen het goed. En video maar dat is wellicht lastig.

Manque Ja dat kan zeker. Als we een contentkalender opstellen ben je al een heel eind. En bijv alvast wat topics/post doelen beschrijven (bijv zoveel over kids zoveel over algemeen zoveel over zwangerschap)

Hopsatee Heyyy dat klinkt al heel professioneel en concreet!
                      Met hoeveel mensen zou je zo'n insta-team opzetten?

Manque als je 2 mensen hebt die posten (om het leuk te houden haha) is dat genoeg. En dan misschien wie het leuk vindt of een topic om ideeën aan te dragen. Ik merk altijd dat je op een gegeven moment zelf moeite krijgt met nieuwe content dus het werkt wel als je dan weer eens kan brainstormen of het net kan ophalen zoals we dat een zeggen 😝 Ik zal even kijken of ik vandaag of morgen (ik heb bijna vakantie dus moet ook afronden) of ik de content kalender van mn werk een beetje kan customizen voor hier.

@June @[verwijderd] @Luuz en misschien nog anderen? Is dat iets waar jullie ook mee kunnen werken denk je, zo'n kalender? En huisstijlregels en al dat werk?

@Hopsatee Klinkt echt goed en handig! Dankjewel alvast voor de moeite πŸ™‚