Trees in het amc doen/deden ze het in ieder geval 8 jaar geleden niet, daar was toen wel een plausibele reden voor maar eerlijk gezegd kan ik het mij niet meer herinneren.
Ik zou wat jij nu omschrijft ook als paniek ervaren, ondanks een roesje en van de wereld zijn. Mij niet bellen hoor. Waarschijnlijk zou ik dan op de dag van de operatie niet eens komen opdagen.🫣

Gelukkig was jij wel onder algehele narcose tijdens jou operatie. Brrrr. Als het mis gaat wil je er toch niks van meekrijgen?!

Zo’n scan kan ook negatief uitpakken. De neuroloog vertelde ook nog doodleuk dat wanneer er een anorysma gevonden is er ook nog een kans is dat ze er überhaupt niet bij kunnen. Ja sorry, ik vind al die verschillende scenario’s dus helemaal niks hè. Toen grapte ik nog dat ik dan de mazzel heb dat ik een lidteken van 4 bij 2 cm heb, kan daar in ieder geval geen anorysma zitten. 🤪

Zonnebloem in het amc doen/deden ze het in ieder geval 8 jaar geleden niet, daar was toen wel een plausibele reden voor maar eerlijk gezegd kan ik het mij niet meer herinneren.

Dit is gelukkig veranderd. Ik weet natuurlijk niet of het amc het doet, maar het umcg en umc doen het nu sowieso wel onder narcose. Het zijn toonaangevende academische ziekenhuizen, dus ik neem aan dat het dus veilig kan in de meeste scenario’s. Ik kan het morgen nog wel even navragen, maar dit is al een paar keer ter sprake gekomen in onze groep, omdat we allemaal zo mooi mini-littekentje in onze lies hebben.

Zonnebloem Zo’n scan kan ook negatief uitpakken.

Kan ik mij voorstellen. Ik wist de cijfers niet meer goed en heb het net even opgezocht, maar 2-3% heeft een aneurysma in de hersenen en bij 0.00007% leidt dit tot een bloeding. De kans is klein, maar ik zou dat toch heel lastig vinden denk ik. Ik zou het denk ik alleen willen weten als ze er iets aan zouden kunnen doen, maar zo werkt het natuurlijk niet 😬.

Weten dat het er zit en er niks aan kunnen doen, is heftig. Ik had achteraf gezien dus ook nooit willen weten dat ik een genmutatie heb waardoor ik te weinig eiwitten aanmaak in mijn hartspier (ik wist eerst alleen dat ik 50% kans had) . Nu zit ik af te wachten tot het misgaat en ik kan er geen zak aandoen. Soms is iets niet zeker weten ook best wel fijn. Ik snap je gestruisvogel wel, maar ik denk dat het dan ook weer blijft zeuren achter in je hoofd. Blijft heel lastig zulke beslissingen.

Zonnebloem Toen grapte ik nog dat ik dan de mazzel heb dat ik een lidteken van 4 bij 2 cm heb, kan daar in ieder geval geen anorysma zitten. 🤪

Het litteken zit in je hersenweefsel (grijze massa) en aneurysma’s in je aderen. Sorry geen mazzel 🫣

Uiteindelijk is het beste scenario natuurlijk dat je de zekerheid hebt dat alles goed is. Dan is het gewoon klaar en weet je het, maar ik zou het ook super eng vinden als ik in jouw schoenen stond. Elk doemscenario gaat vast door je heen. Krijg je nu ook al de mri of moet je daar nog op wachten? Ik hoop voor jullie dat het allemaal snel gaat en dat er daarna een feestje gevierd kan worden 🤞🏻

Zonnebloem De neuroloog vertelde ook nog doodleuk dat wanneer er een anorysma gevonden is er ook nog een kans is dat ze er überhaupt niet bij kunnen

Wat moet je ook met zulke informatie hè 🤷