- Bijgewerkt
Zonnebloem ik denk dat het verschilt per ziekenhuis, want ik ken mensen bij wie het wel onder algehele narcose is gedaan en bij wie niet. Wat ik van lotgenoten hoor is dat als ze het via de lies doen zonder volledige narcose, dat je vaak iets krijgt waardoor je zo versuft raakt dat ze er niks of nauwelijks iets van meekrijgen en als ze het wel wat meekrijgen zijn ze super relaxed, zodat ze stil blijven liggen. Zal wel iets valium achtigs zijn denk ik? Geen idee, maar het is een soort roesje geloof ik.
Ik ben trouwens ook via de ader in mijn lies aan mijn hart geopereerd en dat was onder algehele narcose, maar in sommige ziekenhuizen doen ze dit ook met alleen zo roesje. Volgens mij doen Utrecht en Groningen aneurysma’s via de lies sowieso onder volledige narcose wat ik hoor. Ik kan het bij lotgenootjes weleens navragen. Hopelijk is het helemaal niet nodig, maar anders zou ik daar zeker naar vragen. Leuk hoor die valium (of wat je dan ook krijgt), maar ik zou dus ook volledige narcose willen. Ik zou daar van te voren ook te zenuwachtig van worden.