Trees ondertussen operatie achter de rug hoop ik, goed gegaan?

Trees Ik lees het nu pas. En ik hoop dat alles goed verlopen is!

Trees fijn dat het door is gegaan. Hopelijk is het allemaal goed verlopen 🍀

Trees wat fijn dat het door is gegaan. Ik hoop dat de operatie voor hem en je neef goed verlopen zijn.

Alles is goed gegaan. Ik hou het even kort op batterij te sparen. Ik ben mijn lader vergeten en ik kan mijn telefoon alleen maar opladen op zijn kamer (daar is een iPad om tv te kijken). De batterij van mijn telefoon is oud en slecht en loopt snel leeg.

• Bijgewerkt

Ik heb weer een paar procent batterij 🤪.

Het is echt super goed gegaan. Ze hebben de hele tussenwervelschijf (of hoe heet dat ding?) verwijderd en van een paar wervels de boogjes/ uitsteeksels van het bot aan beide kanten afgehaald. Gisterenavond mocht hij voor het eerst gaan staan en lopen. Hij zat te huilen van blijdschap! Zijn eerste reactie was ‘wow het was echt veel erger dan ik dacht’, want het verschil is enorm.

De neuroloog en neurochirurg hadden ook al aan gegeven dat hij veel meer klachten hoorde te hebben dan hij zelf aangaf en dat hij klachten moest hebben in beide benen. Hij was het denk ik zo gewend na 15 jaar dat hij het zelf niet eens meer door had. Hij dacht altijd dat het links wel meeviel in vergelijking met rechts, maar nu het gevoel in beide benen en voeten weer terug is, merkt hij pas wat het verschil is met voorheen. De pijn in zijn heup en bil is helemaal verdwenen, de spieren in zijn bovenbeen zijn ontspannen (waren altijd verkrampt) en hij kan gewoon weer helemaal rechtop staan. De reflexen in beiden benen is ook weer normaal.

Er was een kans dat de zenuwen permanent beschadigd zouden zijn, maar zoals het nu lijkt, is het gewoon goed. Hij zit de hele tijd met zijn tenen te wiebelen, gewoon omdat het weer kan. En net: wist je dat als je op iets gaat staan, dat je dan kan voelen aan de onderkant van je voet? 🤣 Hij is echt helemaal verbaasd over wat hij allemaal voelt. Echt zo gaaf!

De drain gaat er zo uit en als alles verder goed is, mag hij naar huis. Wel nog heel veel pijn, want ze moesten alle spieren opschuiven ofzo om er bij te kunnen? De komende dagen komt er waarschijnlijk nog een zwelling, die tegen de zenuwen gaat drukken. Hierdoor gaat hij weer meer klachten gaat krijgen, maar dat zal binnen een paar maanden wegtrekken. Het resultaat had denk ik niet beter kunnen zijn.

Met mijn neef is het ook goed gegaan. Hij ligt nu nog voor 24 uur op de ic voor observatie en als het goed is, mag hij aan het einde van de middag naar een normale kamer.

Edit: ik heb nog een aantal pb’s van een paar mensen waar ik op wil reageren, maar dat gaat vandaag niet meer lukken. Ik ben het niet vergeten, maar ik ben echt heel moe. Komt dus nog!

Trees wist je dat als je op iets gaat staan, dat je dan kan voelen aan de onderkant van je voet? Hij is echt helemaal verbaasd over wat hij allemaal voelt. Echt zo gaaf!

Dat zou ik uittesten met legoblokjes @treesman 😝

Trees Wat super goed zeg!! Nu lekker allebei uitrusten en bij komen. Want het is allemaal toch heel spannend geweest. En een heel goed herstel gewenst!

Trees maar dat voelde hij dan ook niet dat hij nu zo verbaasd is dat je dat voelt?

• Trees hebben hierop gereageerd.
      • Trees vindt dit leuk

Trees wat fijn om te horen! Een voorspoedig herstel gewenst!

Trees heel fijn dat alles goed is gegaan. Veel sterkte met het herstel!

Trees fijn dat het zo goed is gegaan! Het is hem en jullie allemaal gegund.

Trees wauw wat super fijn!!!
        Ik ben blij voor beide mannen.
        Wat bijzonder dat het zo veel gedaan heeft zeg! Klinkt alsof hij een heel nieuw onderstel heeft gekregen. 🥳

Trees super fijn dat het zo goed is gegaan, met beide operaties! 🤩

Toch6 nee hij had dus helemaal geen gevoel meer in beide voeten, maar dat had hij zelf helemaal niet door. Ik weet nog dat de neuroloog in zijn voeten zat te prikken en mijn man aan hem vroeg of hij al begonnen was 🫣. Op een of andere manier was bij hem het kwartje toch niet gevallen. Hij dacht dus ook echt dat hij alleen klachten had in zijn rechterbeen, maar dat klopte ook niet met de mri beelden, omdat beide kanten daarop dicht zaten. Hij is de afgelopen 15 jaar er denk ik zo gewend aan geraakt en hij vergeleek zijn rechterbeen met zijn linkerbeen. Dat was dus helemaal geen goed vergelijkingsmateriaal. Hij had gisteren voor het eerst koude voeten, maar het was gewoon de eerste keer dat hij het kon voelen. Alles tintelt nu ook, omdat het gevoel is terug gekomen. Lijkt mij echt een hele rare gewaarwording.

Hij huilt bijna nooit, maar hij was echt zo emotioneel. Ik toen natuurlijk ook. Vervolgens gaf ik hem een knuffel en pakte hem daarbij per ongeluk vast op de twee wonden. Goed dat was dus het einde van het emotionele moment 🤣.

Trees geen koude voeten voelen lijkt me heerlijk #teamijspoot