Honkeytonk en bijv. de tendens die je nu hoort, "oh balen mijn baby is een meisje, ik wilde een jongen en weg ermee" , vind ik echt een absolute no go en helemaal niks te maken hebben met vrouwenrechten
Dat blijkt helemaal niet ondersteund te worden door cijfers en bull shit te zijn, maar een fabel die is aangehaald door de anti abortus beweging.
Honkeytonk Jij vind het blijkbaar heel normaal dat een vrouw meer rechten heeft dan een kind.
Ik vind het inderdaad heel normaal dat we vrouwen niet kunnen dwingen tot het uitdragen van een zwangerschap, ze dwingen tot het krijgen van een ongewenst kind of ongewenste kinderen verdoemen tot adoptie met het idee dat ze ongewenst waren. De cijfers mbt de psychische problemen, hechtingsproblematiek, verslavingsproblemen etc van adoptiekinderen liegen er niet bepaald om. We bezorgen zowel de biologische moeder als het kind een trauma.
Ik vind dat vrouwen en kinderen recht hebben op een gelukkig leven. Het afbreken van een zwangerschap en het aborteren van een foetus is inderdaad voor mij een onbetwist recht van een vrouw. Iedereen mag deze keuze voor zichzelf maken, maar ik vind niet dat iemand deze keuze voor aan andere vrouw mag maken en vrouwen verdoemen tot gevaarlijke procedures in schimmige achteraf kamertjes.
Ik vind het oprecht absurd dat iemand denkt dat dit voor een ander te kunnen beslissen. Voor mij in dezelfde lijn als dat vrouwen niet zouden mogen werken en studeren of niet hun eigen bankrekening zouden mogen openen. Ik kan er gewoon echt niks anders van maken dan dat ik het absurd vind. Ik zie het ook niet als mijn taak om mensen hierin te overtuigen. Dat mag iemand anders doen. Discriminatie, het ontnemen van de rechten van vrouwen of überhaupt het mensen het ontnemen van rechten op basis van bijv hun identiteit zijn voor mij geen discussiepunten of goed te praten.
Vulpen maar er zijn natuurlijk hordes lhbt'ers die wel katholiek zijn en ik denk dat het goed is om dat te blijven beseffen: het sluit elkaar niet uit.
Ik hoop echt dat er een tijd komt dat ook zij helemaal geaccepteerd gaan worden en dezelfde rechten krijgen. Het zal niet voor iedereen gelden, maar ik heb weleens gelezen dat katholieken lhbt-ers het vaak toch pijnlijk vinden dat een belangrijk deel van wie ze zijn niet volledig geaccepteerd wordt. Het is fijn dat er al stappen gezet zijn, maar mijn inziens nog lang niet voldoende.