Ik begreep wel dat deze info nu gebaseerd is puur en alleen op de relatie uithuisplaatsing en slachtoffer van toeslagenaffaire, maar ik las dat de verdere informatie haast onmogelijk boven tafel te krijgen is bij de overheid, waardoor ze uiteindelijk maar de statistieken van de CBS hebben gebruikt om hier achter te komen (bericht van Pieter Omtzigt). Ze blijven hameren op meer onafhankelijk onderzoek, een goed meldpunt en vooral een oplossing, en de overheid blijft achter. Dat neem ik Mark Rutte wel kwalijk.
Sowieso schrijnend, en ik denk dat áls deze ellende er niet was geweest, echt wel een flink deel van deze gezinnen compleet hadden kunnen blijven. Misschien ook niet perfect, maar als je al kwetsbaar bent en je krijgt dan nog zo'n bak ellende over je heen..
En dat jeugdzorg niet voldoende kwaliteit kan bieden geven ze zelf ook toe, dat komt elke paar maanden weer in het nieuws. Dus dat daar (veel) fouten worden gemaakt is logisch als ze niet het geld en het personeel hebben, iedereen die binnenkomt binnen no time weer weg gaat.. En dan zullen ze daarnaast ook echt veel goeds doen hoor, maar in zulke omstandigheden is de kans op fouten toch enorm.