Vulpen dankjewel voor je 'inside-informatie' 😉
Ik vind het hele Israel-Gaza gedoe zo vreselijk ingewikkeld.. kijk natuurlijk ben ik tegen genocide, dat lijkt me een no brainer. Maar wat er hier gebeurd is imo gewoon niet zo zwart wit..
....weg...
En dan vraag ik me af, zijn al die mensen in die linkse bubbel, die claimen voor gelijkheid te staan, zich daar ook bewust van? Dat het antisemitisme weer gigantisch oplaait, de verdeeldheid hier ook weer toeneemt? Dat er ook joodse mensen wonen in die stad die ze nu lopen te verwoesten die al een generationeel trauma hebben die hun huis niet meer uit durven?
Gisteren ook, de persconferentie na eurovision.. de zangeres van Israël werd gevraagd of ze zich bewust was dat haar aanwezigheid alle kandidaten in gevaar bracht. Hoe is zij daarvoor verantwoordelijk? Hoe is een Israëlische wetenschapper betrokken bij een onderzoeksproject verantwoordelijk voor wat er gaande is in Palestina?
Ineens is het geen vreedzaam 'gelijkheid ongeacht afkomst' meer, maar 'gelijkheid ongeacht afkomst met uitzondering van Israël', en gaan we geweld goedkeuren ofzo?? Ik ben echt flink aan het afknappen op mijn linkse bubbel in ieder geval..
Demonstreren, prima. Maar hou het gewoon vreedzaam. Ik kan daar echt geen respect voor op brengen 😥