https://www.nu.nl/muziek/6153379/gratis-optreden-op-grand-prix-waarom-artiesten-soms-niet-betaald-krijgen.html
Als eerste: Ik vind het te schofterig voor woorden dat je dit durft te vragen.
Maar.. dit stukje:
"Maas is blij dat er dankzij de video van zanger Nolet eindelijk meer aandacht voor dit probleem lijkt te zijn. "Op sociale media buitelen de mensen over elkaar heen om hun afschuw uit te spreken, en terecht. Ik ben heel benieuwd wat de demissionaire regering hiervan vindt. Als onderdeel van de Kunstenbond zijn we vertegenwoordigd in de creatieve coalitie en hebben we overleg met ambtenaren en ministers. Al voor de coronaperiode proberen we hen te wijzen op deze misstanden, maar het valt me enorm tegen dat Ingrid van Engelshoven (minister van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap) hierover haar vuist nog niet op tafel heeft geslagen."
Dit is toch gewoon marktwerking? Hoezo moet de regering hier iets mee? Dat snap ik niet zo goed. Wat moet de regering doen dan? Je moet zelf als artiest, management, bonden hier iets mee. Als die collectief zeggen, we treden niet meer gratis op, dan zijn er geen artiesten meer bij zulke shows, dan komt er vanzelf weer geld..
Dit is toch gewoon marktwerking. Zolang er artiesten zijn die gratis blijven optreden, zal de vraag blijven komen. Want ja, Chef Special is boos om de vraag, maar Davina heeft ja gezegd, zij en haar management vinden het blijkbaar niet zo erg...
Irriteer me gewoon ontzettend aan de "ik kan er niks aan doen en ben een hulpeloos slachtoffer en de regering moet het maar even oplossen" mentaliteit. Beetje peper in je reet en zelf actie ondernemen zeg.