Ysabella Ik snap waarom je ervoor zou kiezen, ik heb ook gekeken naar een particuliere school voor maxi, maar ik heb geen €10.000 per jaar en dat was je daar kwijt. Dat hadden ze op zich goed opgelost als je gebruik maakte van de BSO, maar wij hebben geen recht op kinderopvangtoeslag omdat man niet werkt. Dus in individuele gevallen snap ik de keuze.
Maar dat maakt niet dat ik het gegeven dat dit steeds meer ontstaat een goede ontwikkeling vind. Ik vind extra moeten betalen voor scholing, Leonardo, vrije school, of wat dan ook, sowieso een onwenselijke situatie. Het creëert onderwijsongelijkheid en daar ben ik absoluut tegen. Ik ben bepaald niet communistisch, maar ik vind dat een samenleving wel zijn best moet doen dat je in ieder geval je eigen potentie kunt ontwikkelen wat betreft onderwijs.
Dus dat er individuele situaties zijn waardoor mensen ervoor kiezen snap ik volledig, ik zal ook niet snel een ouder erop aankijken als ze er de keuze voor maken, maar ik vind het als samenleving een beweging waar we voor moeten waken en gewoon eens serieus zouden moeten investeren in echt passend onderwijs.