@Ysabella ik vind de hele situatie super rot voor je. Ik denk trouwens ook dat je man de kinderen geestelijk mishandeld. En niet alleen de kinderen...
Hij had laatst gezegd op jou vraag/keuze dat hij wel wilde scheiden toch? Ik zou dat nu in gang gaan zetten. Zorg dat je je papieren, paspoort etc bij elkaar legt, zorg dat je iets van toegang tot financieen houd waar hij niet bij kan, ligt je moeder in en ga weg.
Hij gaat niet veranderen. Hij schetst van die typische beelden, op het werk de ideale.vent en thuis een 'monster'. Volgens mij zijn er meerdere leden hier met een ex in die richting...
En hij gaat zeker niet veranderen zolang jij alles maar toelaat van hem en je kinderen probeert te beschermen. Uiteindelijk krijgt N alles mee, en Z ook. Ook al doe jij zo je best.
Zolang hij geen echte hulp zoekt, eerlijke, open en echte hulp. Maar dat gaat hij niet doen. Want hij vind niks mis met zichzelf , want het ligt altijd aan Z die een keer op tafel loopt, of N die eens niet luistert of jij die het allemaal niet snapt.
Dikke knuffel!