[verwijderd] vergeet niet: angststoornis, faalangst en mogelijk adhd π
Ik zal absoluut vooraan staan om de vmbo-'ers te verdedigen. Ik ben groot fan van de school waar ze op zitten, en ik ben en blijf van mening dat als ik zelf naar het vmbo was gegaan in plaats van de havo, ik veel beter af was geweest.
H is enorm creatief, heeft oog voor detail, is goed met mensen, is een out of the box denker, is onderzoekend en nieuwsgierig, kan goed koken en organiseren.
Maar cijfers zijn Russisch en als ik aan haar vraag om het bandenplaksetje te pakken komt ze terug met een hamer, want het is toch gereedschap en het lag in dezelfde lade???
Kan ze het leren als ze er moeite voor doet? Ja. Maar vind ik het dat op dit moment de energie waard? Absoluut niet. I wil de banden plakken, ik betaal I, en H neemt vandaag een chocoladetaart mee uit school. Zo vullen we elkaar aan.
Het is absoluut niet negatief bedoeld, maar wel wat je zegt, realistisch. Ik ga haar niet martelen om iets te leren waar ze geen interesse in heeft en niet absoluut noodzakelijk is, want daar heeft ze al genoeg moeite mee. Het leven moet ook een beetje leuk zijn, en dan betaal ik met alle liefde de fietsenmaker voor haar.