[verwijderd] Daarnaast, ik kan ook niet bukken nu, dus al zou ik kampioen bandplakker zijn gaat het nu nog niet π
Het is niet de bedoeling dat jij het doet, maar dat je kind het doet natuurlijk. Ben jij gek π
. Ik ga ook niet de band van mijn oudste plakken hoor. Het is niet ingewikkeld als je er een filmpje erbij hebt. Gewoon bij gaan zitten en meedenken met een kop thee in je handen, maar ze zelf het werk laten uitvoeren.
Volgens mij hebben jouw kinderen regelmatig lekke banden en levert het met name jou veel stress op. Daarnaast scheelt het je ook nog een hoop geld. Zo bandenplaksetje kost een paar euro en daar kan je wel 20 banden mee plakken. Heb je enkel de kosten van af en toe een nieuwe band en die zijn ook niet duur.
Daarnaast is het goed voor hun zelfstandigheid en zelfvertrouwen als ze dit soort dingen zelf kunnen oplossen. Anders zou ik het ze zelf laten regelen dat hun fiets bij de fietsenmaker komt. Het is toch van de zotte dat jij overweegt om over je eigen grenzen heen te gaan en met veel pijn naar een fietsenmaker te gaan wandelen.
Mijn oudste regelt ook zelf de onderhoudsbeurten van haar elektrische fiets bij de fietsenmaker en zorgt dat haar fiets daar komt. Natuurlijk is het makkelijker voor haar als ik het allemaal regel, maar daar leert ze niks van. Ik wil met haar meedenken, aanwijzingen geven, met haar oefenen etc. maar uiteindelijk moet ze dit toch zelf kunnen. Ik vind het juist positief dat ze dit soort dingen leert regelen. Het zijn mooie oefenmomenten in haar weg naar zelfstandigheid.