Trees oh nee zeker niet, dat heeft jaren geduurd.. Ik heb ook momenten gehad dat ik al mijn emoties heb losgelaten op 3 Op Reis, want zij stonden voor alles wat ik was kwijtgeraakt. Heel terecht was dat 😆
Dat toen vervolgens die lockdown kwam heeft me enorm geholpen, want ineens was het niet meer de schuld van mijn stomme hoofd maar niemand mocht nog, en ineens werd de wereld juist geschikt voor mij. En terwijl iedereen liep te klagen over niks meer kunnen, had ik juist zoiets van.. maar dit kan ik gewoon, ik kan hier mee omgaan. Ik was ineens de enige die niet gek werd maar zich juist normaal voelde.
Dat heeft heel mijn mentaliteit veranderd, want omdat ik in tegenstelling tot de rest van de wereld geen vrijheid kwijtraakte maar alles gelijk bleef kon ik mijn focus volledig leggen op de mogelijkheden van wat er nog wel kon en werd 2020 voor mij echt een super leuk jaar. De druk om de maatschappij bij te houden was er af, en dat gaf mij zo veel ruimte.
Ik heb in de laatste lockdown een gesprek gehad met iemand die woedend was en heel het leven was shit en je kon niks leuks en geen vrijheid en alles was vreselijk.. En op dat moment werd het zó helder voor mij, want daar had je iemand met een normaal hoofd, met op dat moment dezelfde beperkingen, en zijn hele geluk was afhankelijk van de opening van een restaurant. Terwijl ik de vaardigheden heb ontwikkeld om geluk te creëren binnen beperkingen en daardoor veel flexibeler en creatiever was geworden.
Want hij en ik hadden ineens eenzelfde soort dagbesteding, iets als spelletjes spelen met de kinderen ofzo, en ik had een superleuke dag, want verbinding en lachen, en hij vond het verschrikkelijk saai en heeft alleen maar lopen klagen. Dus toen had ik even zo'n momentje van... Wie is er nou beperkt? 🤔
Die vaardigheden die ik heb kunnen ontwikkelen om geluk te vinden in de simpele dingen neemt niemand mij meer af, dat zit óók in mij, naast mijn stomme hoofd. Ik hoef niet alles te kunnen, maar wat ik wél kan, is oprecht genieten van wat ik heb.
Ik ben niet compleet mislukt en alles kwijt omdat ik de normale maatschappij niet kan bijhouden, maar ik kan wél gewoon mijn eigen manier creëren om het beste te maken van een situatie met beperkingen.
Dus toen kon ik het accepteren.. maar dat heeft dus wel jaren gekost en een pandemie, dat is niet iets wat ik je zou adviseren 🤔😅