[verwijderd] ik herken dit heel erg! Ik werkte vroeger 28-32 uur per week, sportte 3 a 4x per week, mijn hobby was het volgen van bijscholing naast werk (jep ik spoor niet), zat op toneel en had wekelijks naailes. Deed ook veel meer dan nu met de meiden. Ik was wel moe, maar dat is echt een andere vermoeidheid. Plus het alles wat ik deed, gaf mij een voldaan gevoel en dat mis ik nu enorm. Dat voldane gevoel gaf ook energie. Plofte ik ‘s avonds moe, maar voldaan op de bank. Zat ik ‘s avonds heel tevreden over mijzelf te zijn met wat ik allemaal weer geflikt had die dag 🫣.
Vergeleken met vroeger is mijn huidige rooster echt een eitje, maar toch lukt het mij nauwelijks om het vol te houden. Vind ik vaak ook stom van mijzelf, want eerder deed ik veel meer en dat lukte wel goed. Waarom nu niet? Ik ben echt 10x meer moe dan vroeger plus dat het ook een hele andere soort vermoeidheid is. Ik snap rationeel wel waarom het nu zwaarder is, maar het voelt wel stom als ik het vergelijk met wat ik eerder deed. Soms denk ik nog weleens ‘kom op niet zeuren, even doorzetten, je kan meer, beter, harder werken etc’.
Ik denk daarnaast dat het werken aan jezelf ook gewoon veel meer energie vraagt? Ik ben er nu al spuug flauw van dat het continue om mij gaat. Jezelf de hele tijd onder een vergrootglas te zien. Dat kost echt mega veel energie en je krijgt er ook geen energie van. Dat maakt het denk ik ook anders? Plus er gebeurt erna en ervoor nog zoveel in onze koppies. Het is niet enkel de tijd van de sessie.