Ik erger me op dit moment gigantisch aan mezelf. En wel om de reden dat ik me erger aan wat ik hieronder ga opschrijven, terwijl ik weet dat ik mijn verwachtingen veel lager had moeten leggen. En vooral dat het überhaupt een heel klein punt is dat ik dus heel groot maak.
En dat punt is dit:
Een 'vriendin' van mij is zo goed in afspraken op het laatst afzeggen om de meest gigantische kutredenen. Dat was al een bekend feit. De laatste tijd als ik haar dan spreek, is het duidelijk dat ze zich er zeer van bewust is dat ze altijd afzegt. Benoemt het iedere keer, maar behalve dat is er geen verandering. Al doe ik al geen moeite meer om van mijn kant uit contact te zoeken.
Nu wil het zo zijn dat wij morgen met z'n tweeën bij iemand anders op bezoek gaan die we al een tijdje niet hebben gezien. En wat ook al een paar weken van te voren afgesproken is. Ergerpunt 1 is dat ik er vrij zeker van ben dat ze dit niet gaat afzeggen. Want ik weet dat ze die andere persoon graag weer wil zien. Het is alleen een driekwartier rijden met de auto. En zij heeft geen auto en geen rijbewijs. Dus ik ben vervoer.
Nu kijk ik er best wel naar uit om de persoon te zien waar we heen gaan. En weet ik ook wel dat het zeer waarschijnlijk gewoon gezellig gaat zijn. Maar ik voel me dus niet goed genoeg voor mijn 'vriendin'.
Komen we uit bij punt 2. Na dus een hele tijd amper contact met die 'vriendin', tagt ze me vandaag ineens op facebook weer in een berichtje. Volgens mij stond er iets als: "Durf jij voor (groot bedrag) je beste vriendin te laten struikelen?"
'Vriendin' gaat dus eerst ouwehoeren dat ik morgen maar moet afwachten. Daarna in hetzelfde bericht reageert ze dat ze dat toch maar even niet doet omdat ik dus zwanger ben. Zegt ze dus "Nee, dat doe ik over 8 maanden."
Idee is goed. Maar samenhangend met het vorige verhaal. Bedenkend dat ik zo goed als op de helft ben van de zwangerschap en dat we elkaar sinds dat ik zwanger ben maar 1x hebben gezien. En dat was toen ik het net wist.
Maar door enkele berichten die ik op FB heb gezet en die zij zeker weten gezien heeft, zou ze ook moeten kunnen inschatten dat ik dus al een redelijk eind op weg ben toch? En dat die 8 maanden dus ook niet meer klopt.
Maarja, dan komen we eigenlijk weer bij het punt dat ik hogere verwachtingen heb dan dat ik eigenlijk zou moeten hebben.