Misschien gaan ze straks alle leerlingen apart bespreken en dan een hele nieuwe indeling gaan maken qua klassen. Dus de leerlingen die al wat achterstand hadden of hebben opgelopen en/of sociaal-emotioneel beter passen in dezelfde groep laten zitten, en de andere leerlingen over.
Dan zullen ze wel enorm moeten differentiëren; leerlingen die blijven zitten extra werk, leerlingen die toch over gaan juist bijspijkeren. Misschien zullen er scholen zijn die halfhalf-systeem zullen maken.
Maar iedereen laten zitten zal denk ik niet gebeuren.
Gewoon doorgaan met de stof kan natuurlijk ook, en dan over de jaren iets sneller werken. Ik denk dat dat het meest logisch is eigenlijk. Dan start je dus volgend schooljaar met de stof eind van dit schooljaar. Groep 8 is heel veel herhaling, vooral aan het eind van het jaar, dus ik denk dat de overgang naar de middelbare best mee valt.
In de eerste klas / onderbouw is best veel ruimte en vrijheid, dus als blijkt dat leerlingen iets missen kan je daar als docent makkelijk op inspringen, maar denk echt dat dat meevalt.
Hoe dan ook zou t fijn zijn als ze nog een paar weken les krijgen, dan hebben de leraren een beetje zicht op waar de leerlingen zijn.