Honkeytonk Ysabella bij ons heeft de supermarkt een speciaal uur voor oudere en mensen met vitaal beroep! dus dan is het heel rustig in de winkel en kan je met goede afstand boodschappen doen. Is er zoiets niet bij jullie?
Ysabella Honkeytonk ja alleen ik kan dus geen zware boodschappen tillen. ( voor de zwangerschap ook al niet) en ik zie het dus niet zitten om met mijn peuter elke ochtend (mag je wel je kind meenemen?) naar de supermarkt te gaan. 🙈 Ik denk dat ik maar mijn moeder maar ga inschakelen om extra boodschappen te doen terwijl ik eigenlijk wil dat zei ook zo veel mogelijk binnen blijft. Lastig vind ik het allemaal maar. (praktisch gezien)
Ysabella Nescio misschien kan je samen met haar een soort van kalender maken en ook samen bedenken welke activiteit je elke dag alleen met haar gaat doen. En dat kunnen dingen in de avond zijn als de andere 2 al op bed liggen en haar daardoor iets later naar bed brengen.
Tantetil Ysabella misschien kan een lid uit de buurt je helpen...het is voor mij te ver rijden, maar misschien woont iemand in de buurt.
Vulpen Nescio Ik laat m'n oudste nu in haar eentje facetimen met grootouders. Op de trap zit ze dan hele verhalen te houden, terwijl wij in de woonkamer zijn.
Toch6 Nescio Ze heeft vooral ruimte nodig denk ik, haar zusjes lopen de hele tijd achter haar aan, maar juist dat is nu een beetje moeilijk. Stoplicht op haar slaapkamerdeur? Kan heel simpel met 2 vouwblaadjes op elkaar. Als ze hem op rood zet mag er niemand binnen, alleen mama na kloppen. Dan is het voor de anderen visueel duidelijk dat ze rust wil
Jules Ik ben er echt helemaal klaar mee. Ik voel me constant opgejaagd tussen werk, de juf zijn (kinderen willen niets doen vandaag), huishouden... alles. Het is niet te combineren.
Bloem Jules Herkenbaar. Gisteren had ik dat gevoel al heel erg. Vandaag is eigenlijk mijn vrije dag (vast op vrijdag vrij) en wilde dus bijna niks doen. Maar de laptop staat de hele dag al aan en allemaal ingelaste dingen. 😩 Ik vind het erg heftig.
[verwijderd] @Ansji er staan er nu verschillende open voor 17 april! Volgens mij zitten wij qua postcode redelijk gelijk.
[verwijderd] Ik zat op de wc, komt zoon binnen gelopen, lacht lief, pakt de wc-rol, rent weg en rolt de wc-rol even uit door de hele woonkamer. Zat ik daar, zonder wc-papier.
Tantetil Bloem hoeveel uur per week werk Je? Ik werk 28 uur en dan verdeel ik nu over 5 dagen. Zou je ook zoiets doen?
Bloem Tantetil Ik werk fulltime. In mijn functie moet ik nu veel regelen zodat zaken doorlopen in deze tijd. Veel mensen zijn daar afhankelijk van. Dus ik werk nu idd elke dag. Vaak al vroeg en tot later. Dan de drie jongens begeleiden bij school maar ook nog gewoon bijstaan en opvoeden natuurlijk. Mijn vriend die meer dan fulltime nu onregelmatig werkt. Het huishouden en de regelzaken thuis.... pfff... het is gewoon veel.
Nescio Bedankt allemaal voor de tips! We gaan ermee aan de slag zodat ze in ieder geval elke dag tijd voor zichzelf heeft en wij een moment alleen met haar. Helpt ook niet mee dat mijn jongste echt een terreurzaaiertje is op dit moment..
iMoeder Tijd geleden kregen we bericht van de kinderopvang. Heel vervelend dat ze niet open konden nog weer voor iedereen. En ze snapten dat mensen het vervelend vonden dat ze moesten betalen, maar de kosten voor heb liepen ook door en we kregen toch toeslag bla bla. Vervolgens een paar dagen later de factuur voor april. Twee dagen na de factuur een bericht dat ze zich bedacht hadden. We hoefden onze bijdrage niet te betalen en ouders die al braaf betaald hadden kregen het terug. Oké? Ik had nog niet betaald dus ik dacht, dat is mooi, scheelt een aanzienlijk bedrag. Krijg ik vandaag een betalingsherinnering..? Nu snap ik het niet meer...
Honkeytonk iMoeder Bedoelde ze niet de landelijke regeling dat alle ouders hun eigen bijdrage terug krijgen vanuit de overheid?
Dahlia iMoeder de eigen bijdrage krijg je terug maar wanneer dat weet ik niet. Denk pas wanneer dit allemaal klaar is. Dus als je 900 krijgt van de belasting en 1100 mort betalen aan de opvang krijg je 200 terug. Op den duur. Voor nu moet je die 1100 wel betalen. Bedoel jij dat je die 200 of 1100 niet hebt betaald?