Hier weinig contact met school. Toen de scholen dichtgingen kreeg de oudste haar werkschriften mee (taal en rekenen) en een schema voor 3 weken (dat al de eerste week af was). Daarna... niets. Ik heb dus op internet wat werkbladen bij elkaar gezocht (ook voor andere vakken) om haar bezig te houden.
De oudste heeft wel 2 x met de juf en de klas gevideobeld (is dat een werkwoord), maar dat was meer om elkaar te zien en niet voor vragen, lesgeven, etc.. Af en toe zijn er mails met foto's van de klasgenootjes.
Bij de middelste is er een FB-groep opgericht waarin ouders en juffen foto's posten. Meer voor de leuk, niet qua lesstof. De juf en meester hebben elk een filmpje opgenomen met een leuke opdracht. Er waren ook dagelijkse mailtjes, dus inspiratie genoeg. Maar... geen live contact. Of toch wel, 1 x. Op zondagavond kreeg ik een link door van juf met het bericht dat ze donderdag om 14 uur zouden videobellen met de hele klas. Je raadt het al... om 14 uur zat ik midden in een conference call, geen reminder of niets, dus ze heeft dat moment gemist. Ik kwam er na een uur achter, heb direct een mail gestuurd maar helaas, er zou geen ander moment komen. 'Na de vakantie misschien'. Dat vond ik echt jammer.
De juf van de jongste (bij de instapklas dus) heeft nog de meeste moeite gedaan. Ze stuurt superleuke filmpjes vanuit de klas waarin ze echt een les overdoet. Filmpjes waarin ze live TikTak speelt. Live knutselfilmpjes voor Pasen. En dat is dan de klas waarin het nog niet zo 'nodig' is.
De vakantie is bijna voorbij en vanaf volgende week moeten ze echt nieuwe leerstof krijgen. Ik vraag me af hoe dat allemaal gaat lopen, ik verwacht dan wel meer interactie met de leerkrachten.