Femkes Dat vind ik ook wel een beetje het lastige qua kleding voor kinderen. Ik koop voor mini gewoon maillots bij de Zeeman. Het maakt nogal wat uit of het 2 voor €6 is of 1 voor €25. Zeker omdat de gemiddelde maillot maar 1 seizoen meegaat, onafhankelijk van welk merk.
ja eens hoor. Mijn oudste is nu bijna 6, en voor kinderen is het wel echt verbeterd, voor hem slaag ik nagenoeg nog met alles 2de hands. Zeker als je wat merkjes weet etc. Maar het wordt voor hem duidelijk minder, het aanbod is lager, de kwaliteit is lager, de prijs is zelfs 2de hands hoger. En via apps als vinted heeft hij zelf ook nog een keuze. (en naja, dan praat ik mezelf aan dat via homerrr en mondial reyal afhaalpunten dan relatief milieuvriendelijk verzenden is.)
Maar hoe ouder, hoe lastiger. al hoop ik nu 2de hands populairder wordt, dat dat toch een beetje meegroeit.
En het is ook hoor, ik heb dingen nieuw gekocht bij de oudste die ik zo voor nr 4 ga gebruiken, dat is natuurlijk net zo goed milieuvriendelijk(er) en bv de box, wordt mijn 4de het 12de kindje wat er inligt. En de helft van mijn kledingkast heb ik al jaren.
En ja, die prijzen.. Ik snap dat het duurder is (want ja, kost meer om te maken). Maar wat je zegt, 25e voor 1 maillot voor 1 seizoen, dat is niet te doen.
Misschien moeten ze gewoon fiks belastingen gaan gooien op dingen als shein en ali, (maar dan werk je mensen weer juist tegen je in het harnas, want dan wordt het duurder en dat is de schuld van de overheid etc.).