Softbasegaming

Ik heb deze. Heb ze besteld bij kinderwonderland, want zij hadden ook andere dingen die ik wilde zoals de gekleurde rijst en spulletjes van grennn.

https://www.bol.com/nl/nl/p/sensorische-waterballetjes/9200000129633299/?Referrer=ADVNLGOO002027-G-137003293199-S-1672571887639-9200000129633299&gbraid=0AAAAAD5OnmOC-4whtDND-hjpt89Pa3jWz&gclid=EAIaIQobChMIu5m64om6-gIV6oxoCR1BNQXzEAQYBCABEgICCPD_BwE

1986Lynn Oudste heeft die ook op school maar ik zie niet in wat daar de lol van is. Het zijn gewoon balletjes toch? ๐Ÿคท Ik ben oprecht benieuwd, ik wil dit snappen ๐Ÿคฃ

Vulpen Dat is sensorisch spel. die balletjes zijn glibberig en voelen gek, ze stuiteren etc. Het in en uit bakjes doen, op kleur sorteren, het spelen met sensorisch materiaal is goed voor de algemene ontwikkeling. Het is voor kinderen ook vet om te zien, hoe de balletjes opzwellen.

"Onderzoek toont aan dat sensorisch spel zenuwverbindingen opbouwt in de hersenbanen, wat ertoe leidt dat het kind meer complexe leertaken kan uitvoeren. Zintuiglijk spel ondersteunt taalontwikkeling, cognitieve groei, fijne en grove motoriek, probleemoplossende vaardigheden en sociale interactie." (stukje willekeurig van internet, maar er is veel over te lezen)

Honkeytonk Lijkt me nog steeds weinig aan maar mooi dat het goed is voor de ontwikkeling ๐Ÿ˜œ

@Vulpen Het lijkt mij ook niks. In elk geval niet in mijn huis!

Honkeytonk
      Ik weet niet precies wat de leeftijd hiervoor is, maar ik denk niet dat mijn kinderen hier leuk mee kunnen spelen. Waarschijnlijk wordt het de hele kamer rondgegooid/rondgestrooid. Is ook een motorische vaardigheid natuurlijk ๐Ÿคฃ

Dafne is gek op die orbeez/balletjes. Snap het sensorische wel ervan, heerlijk met je handen er doorheen.

• Trees hebben hierop gereageerd.

Is toch lekker rustgevend. Ik zou hier dagen mee kunnen 'spelen' hoor.

• Vulpen hebben hierop gereageerd.

Vulpen Ja dat ook! heerlijk er tussendoor roeren met je handen.
          Heb tijdens mn zwangerschap voor dochter een hele bak rijst gemaakt en dat vond ze ook zรณ fijn ๐Ÿ˜„

Liekje81 ik ook! Heerlijk zijn die. Net zoals sqeezies. Ik heb er ooit een paar voor mijn verjaardag gekregen van mijn kinderen, zodat ik die van hen niet meer zou jatte ๐Ÿซฃ.

Zand door mn handen vind ik ook zo fijn. Of deeg met handen kneden ๐Ÿ˜„