Hopsatee

Ja, heel vergelijkbaar met wat jij aangeeft.
Mijn man en ik zijn in het jaar voordat wij een relatie hadden 52 keer met elkaar uit eten geweest.

Ik vind het heerlijk om iets te doen 😁
Ben nu door mijn rug gegaan, dus vandaag ‘verplicht’ thuis, want ik kan niet zitten/bukken, maar voelt heel gek.

Het verschilt hier erg, maar meestal 1 actieve dag en 1 dag thuis. Ik vind het zelf fijn om thuis te zijn en ook onze dochters (9, 6 en 3) zijn graag thuis. Ze moeten doordeweeks al zoveel, dan is een beetje aanrommelen in het weekend wel fijn. Gewoon een beetje spelen, wat knutselen... ze kunnen zichzelf goed vermaken en spelen ook goed samen. Dus voor mij is erop uit gaan niet altijd nodig. Ik vind het vaak ook gedoe 😬 100 dingen meeslepen en natuurlijk vergeet iemand altijd wel iets.

Nu zijn we gisteren naar het park gegaan voor een ijsje en toen kwamen we midden in het groen een popup bar tegen, hebben we daar nog iets gedronken en de zon zien ondergaan. Van die spontane dingen kan ik wel enorm genieten. Uit eten gaan doen we ook graag.

Ik heb echt moeite met deze fase. Thuis vervelen ze zich en veel dingen die ze altijd leuk vonden, vinden ze niet leuk meer. Ze zijn te jong dat ik ze gewoon kan laten gaan zodat ik ook mijn eigen dingen kan doen. Het kost me veel negatieve energie (bij zoon vooral). Geef mij maar de leeftijd van 4 à 5 jaar. Zindelijk en ieder speeltuintje of wat dan ook is nog leuk.

Jules bij mij slaan ze elkaar altijd de hersenen in als ze samen aan het spelen zijn. Thuis is dus alles behalve rustig dat is alleen maar van: ik verveel me en als ze samen spelen komen ze om de 5 minuten iets vertellen als: m heeft dit gedaan. Zucht.

Ik vind thuis zijn dus ook vermoeiend. Als de jongste nou 5 is kan hij ook met de oudste de wijk in dan gaat het beter denk ik. Alhoewel dan heb ik een dreumes 🤣

Hopsatee Ik vind thuis zijn dus ook vermoeiend.

Nou, inderdaad. En ja, elk speeltuintje is leuk, maar ik heb regelmatig dat ze dan weer niet naar huis willen en dan eindigt het alsnog heel vervelend.

Ik streef er wel naar om nooit een volledige thuisdag te hebben want dan word ik knettergek. Maar 'de activiteit' kan ook gewoon boodschappen doen zijn🙃

Hopsatee De bieb is voor mij een grote activiteit. Want dan moet ik op de fiets en ben ik daarna tien boeken achtereen aan het voorlezen 😅

Vulpen haha bij ons ook op fiets en veel uitzoeken en ik lees inderdaad ook altijd voor (en ze spelen vaak nog met de blokjes

• Vulpen hebben hierop gereageerd.

Hopsatee Die fases hebben we ook gehad, zeker aan het begin van de lockdown. Omdat we ook gewoon moesten werken heb ik ze weleens in hun sop gaar laten koken 😬 en op een gegeven moment ging het steeds beter. Nu verdwijnen ze vaak naar boven en horen we ze soms uren niet 😅

Nescio Hier is het pas sinds kort sinds de jongste echt een jongetje wordt. Ze zitten elkaar steeds te zieken. En tel daarbij op dat de oudste zichzelf echt niet kan vermaken of spelen dus dat werkt ook niet mee😬

Vulpen Ja hier een Lego en blokjes tafel in de bieb. En een soort van woord bord..

iMoeder En langzaam aan begint ook de jongste nu steeds meer op z’n kamer te spelen, buiten spelen en z’n eigen dingen te doen. Dus.., wat nu?

Hoe zien jullie weekenden eruit? Wat doe je dan?

Nu ben ik wel heel erg benieuwd of je hier iets mee kan?

Ik lees verschillende ervaringen, gezinnen, hobbies/activiteiten en kinderen... Iets meer los laten en minder plannen? 🤷‍♀️

Jongste had vandaag onverwacht geen vriendje om mee te spelen. We hebben de hele middag met een sup board op het water gehangen en de grootste lol gehad (en ja, ik ben total loss nu, maar dat was je vraag niet 🤣)

• [verwijderd]

Hier gaat het meestal zo:
                Za ochtend heeft de oudste golfles, wij gaan mee en gaan ook een uurtje op de practice trainen samen met de jongste.
                Daarna naar de markt, eten, s middags soms de boodschappen, wandelen, soms niks soms verjaardag/bbq. Ligt eraan 😄
                Zondag beginnen we met een rustig ontbijt, in de zomer gaan we meestal naar het strand en picknicken we daar. We blijven meestal tot een uur of 15 en daarna terug naar huis en lekker chillen.
                In de winter gaan we skiën/sleeën.

Als je kinderen hun eigen gang gaan zou ik ze laten en zelf genieten van de vrije tijd/hobby/boek 😄 toen ik 17 was ging ik altijd eerst werken op zaterdag daarna door naar een feestje en zondag uitslapen en leren 😄😄 of chillen op de bank met m’n ouders en een heerlijk filmpje.

Deliana Nu ben ik wel heel erg benieuwd of je hier iets mee kan?

Euhm veel reacties niet. Maar dat hoeft op zich ook niet hoor, vind het leuk om van iedereen te lezen hoe het weekend er uit ziet. Veel leden hebben nog wat jongere kinderen en gaan er wel op uit. Ik zocht meer naar wat je zelf doet als de kinderen zichzelf vermaken, maar je niet helemaal zelf je ding kan gaan doen in de vorm van weg gaan. Ik herken dus wel wat @Jules zegt het is een beetje een tussenfase.

Dingen als naar een tuincentrum, de stad, stuk wandelen. Dat lijkt me op zich wel leuk inderdaad. Dat zouden we wel meer kunnen doen. Ik ben vorige keer naar het bos geweest. Alleen de jongste wilde mee toen, wat ik jammer vond maar het was wel erg gezellig.

iMoeder ik zou juist nu in de tussenfase wat 1 op 1 dingen met je jongste doen. Voor je het weet is hij 11

iMoeder Ik zocht meer naar wat je zelf doet als de kinderen zichzelf vermaken, maar je niet helemaal zelf je ding kan gaan doen in de vorm van weg gaan.

Ik zou dan lezen, schrijven, puzzelen, fotoboeken maken, tuinieren, Sims installeren en spelen, alles wat ik nu te weinig tijd voor heb 😉

iMoeder Ik zocht meer naar wat je zelf doet als de kinderen zichzelf vermaken, maar je niet helemaal zelf je ding kan gaan doen in de vorm van weg gaan.

Aaaah oké ik heb geloof ik gewoon de vraag uit de topic titel beantwoord 😛 Maar wat ik zelf doe:

• lezen
                  • hobby's zoals foto's maken, schilderen
                  • iets nieuws leren
                  • wandelen

Ik denk dat het heel erg ligt aan wat jij leuk vind. Ik zou zeggen: kies een hobby en ga daarmee aan de slag. Is er iets dat je altijd al had willen doen/kunnen/leren?

En niks doen/hangen mag ook. Dat heb je ook wel verdiend na jarenlang elk weekend je kinderen bezig houden 🙂

Varieert hier enorm, maar even denken wat ik de afgelopen weekenden heb gedaan...

Lezen, wandelen, hardlopen, bakkie doen met vriendin/ouders, huishouden (🤔), op m'n gemak boodschappen doen, wat uitgebreider koken.

En ook:
                    Klusjes waar ik nooit tijd voor (zin in) heb (schuur opruimen, schutting in de olie zetten) kleding uitzoeken, een wandje schilderen.

Ik kan niet zo goed stilzitten en ben altijd bezig, voornemen is om gewoon wat vaker met een boek in de zon te gaan zitten.