Wij hebben altijd wel drukke weekenden, vaak naar familie, bos, mountainbiken, speeltuinen, stukken wandelen, (kind steppen) varen en nu alles weer open is gaan we ook snel weer naar de Efteling enzo.

Wij doen boodschappen, beetje huishouden, de tuin. Middag dutje op de bank😴 even naar mijn ouders oid. Wandelen met de hond. Afspreken met vrienden.
T gaat ook haar eigen gang, soms gaat ze mee of spreekt af met vrienden/vriendinnen, gaat gamen, leren/huiswerk.
Morgen gaan we naar mijn broer en eten we daar, dan gaat T wel mee want daar zijn mijn neefjes en nichtje.
Weekend is voor ons wel echt om lekker kalm aan te doen.

• [verwijderd]

F kwam vanmiddag thuis uit het zwembad en had de brievenbus leeg getrokken waar weer een stapel manga's inzaten, dus ze komt binnen, geef een kus, pakt iets lekkers en zegt doodleuk: oké, ik ben voorlopig nog wel even lezen, tot maandag!
Dus ja, ik herken het wel 😅

Maar goed, zaterdag is een beetje een vanalles wat dag. Zwemmen, boodschappen, even naar de bieb, schoonmaken, en in huis rond hangen.
F zit dus op haar kamer te lezen, M zit op haar kamer naar Spotify te luisteren en ik zit een herhaling van VTwonen te kijken. Heel spannend dus 😅
Ik kook meestal ook wat uitgebreider op zaterdag of bak ik iets lekkers voor de avond omdat ik dan gewoon wat meer tijd heb.
Zondag is wisselend, soms op visite, soms wandelen we een stuk en wippen we even bij het tuincentrum binnen, soms een rustdag.

We hebben overigens wel echt de regel dat na 18:00 voor het gezin is, dus dat compenseert met de dagen dat ik ze niet zie omdat ze op hun kamer zitten.

Miek89 Maar ik heb wel de standaard regel, 1 dag weg en 1 dag thuis

Wauw wat een goeie regel. Dit hebben wij hier nu ook ingesteld🤪

Kinderen zijn 12 en 15 en zijn er elk weekend. Ze hebben vrijdag scouting, de oudste heeft zaterdagochtend ook nog scouting (dan is ze leiding van de jongste groep) en zaterdagmiddag werk. Ze komt dan om 16:00 uur thuis. De jongste spreekt vaak met een vriendin af. Verder maken ze huiswerk en zitten te bellen met hun vriendengroepen of spelletjes te doen. Soms doen we wel samen een spelletje of kijken we een film enzo, maar we gaan niet zoveel ergens heen. Dus zelf spreek ik ook vaak met vriendinnen af. Vroeger gingen we echt met z'n vieren naar de speeltuin enzo, maar dat soort dingen doen is nu wel voorbij😛

Kinderen (10 en bijna 12) zijn ook om de week bij mij. Het is hier nogal wisselend; het varieert van logeerfeestjes, spelletjes spelen tot buiten iets actief doen. Dit weekend ben ik vnl. taxi voor dochter, zoon is met vriendjes buiten in de weer. Er zitten ook dagen tussen dat ze wat met mij willen ondernemen; strand, zwembad, trampolinehal, spelletjes spelen, bioscoop, iets actiefs, etc. Eigenlijk zie ik gewoon wel hoe het loopt.

Ze starten tegenwoordig wel wat langzaam op. Vrowg in de ochtend en dan doe ik iets voor mezelf; sporten, hardlopen, schutting in de olie, even naar tuincentrum, etc...

De weekenden dat ze bij hun vader zijn variëren ook nogal; niks doen, sporten, shoppen, klussen, met vrienden afspreken...

Sorry, chaos hier. Aan mij heb je dus helemaal niks 🤣

Hier 4 en 2, we ondernemen eigenlijk elke dag iets of meerdere dingen. Een dag thuis is eigenlijk best wel uitzonderlijk. Vaak gaan we naar het bos, zwemmen, speeltuin, modderpad oid of op bezoek of krijgen bezoek 🙂
Voor covid gingen we meerdere keren per week uiteten, deze week nu weer 1 keer geweest. Fijn dat dat weer kan!

1986Lynn Ik kwam er met covid ook achter hoeveel wij eigenlijk buiten de deur zijn. Maar dat is altijd al geweest ook zonder kids. Ik houd er
    Gewoon zo van er op uit te zijn 😬🤣 Al is het nu wel een balans hoor maar we zijn elke dag wel even weg of iets doen. Hele dag thuis komt nooit voor dan gaan we naar het bos. Of het moet mooi weer zijn en dat we in het bad in de tuin zitten dan kan dat wel voorkomen.

Hopsatee

Ja, heel vergelijkbaar met wat jij aangeeft.
      Mijn man en ik zijn in het jaar voordat wij een relatie hadden 52 keer met elkaar uit eten geweest.

Ik vind het heerlijk om iets te doen 😁
      Ben nu door mijn rug gegaan, dus vandaag ‘verplicht’ thuis, want ik kan niet zitten/bukken, maar voelt heel gek.

Het verschilt hier erg, maar meestal 1 actieve dag en 1 dag thuis. Ik vind het zelf fijn om thuis te zijn en ook onze dochters (9, 6 en 3) zijn graag thuis. Ze moeten doordeweeks al zoveel, dan is een beetje aanrommelen in het weekend wel fijn. Gewoon een beetje spelen, wat knutselen... ze kunnen zichzelf goed vermaken en spelen ook goed samen. Dus voor mij is erop uit gaan niet altijd nodig. Ik vind het vaak ook gedoe 😬 100 dingen meeslepen en natuurlijk vergeet iemand altijd wel iets.

Nu zijn we gisteren naar het park gegaan voor een ijsje en toen kwamen we midden in het groen een popup bar tegen, hebben we daar nog iets gedronken en de zon zien ondergaan. Van die spontane dingen kan ik wel enorm genieten. Uit eten gaan doen we ook graag.

Ik heb echt moeite met deze fase. Thuis vervelen ze zich en veel dingen die ze altijd leuk vonden, vinden ze niet leuk meer. Ze zijn te jong dat ik ze gewoon kan laten gaan zodat ik ook mijn eigen dingen kan doen. Het kost me veel negatieve energie (bij zoon vooral). Geef mij maar de leeftijd van 4 à 5 jaar. Zindelijk en ieder speeltuintje of wat dan ook is nog leuk.

Jules bij mij slaan ze elkaar altijd de hersenen in als ze samen aan het spelen zijn. Thuis is dus alles behalve rustig dat is alleen maar van: ik verveel me en als ze samen spelen komen ze om de 5 minuten iets vertellen als: m heeft dit gedaan. Zucht.

Ik vind thuis zijn dus ook vermoeiend. Als de jongste nou 5 is kan hij ook met de oudste de wijk in dan gaat het beter denk ik. Alhoewel dan heb ik een dreumes 🤣

Hopsatee Ik vind thuis zijn dus ook vermoeiend.

Nou, inderdaad. En ja, elk speeltuintje is leuk, maar ik heb regelmatig dat ze dan weer niet naar huis willen en dan eindigt het alsnog heel vervelend.

Ik streef er wel naar om nooit een volledige thuisdag te hebben want dan word ik knettergek. Maar 'de activiteit' kan ook gewoon boodschappen doen zijn🙃

Hopsatee De bieb is voor mij een grote activiteit. Want dan moet ik op de fiets en ben ik daarna tien boeken achtereen aan het voorlezen 😅

Vulpen haha bij ons ook op fiets en veel uitzoeken en ik lees inderdaad ook altijd voor (en ze spelen vaak nog met de blokjes

• Vulpen hebben hierop gereageerd.

Hopsatee Die fases hebben we ook gehad, zeker aan het begin van de lockdown. Omdat we ook gewoon moesten werken heb ik ze weleens in hun sop gaar laten koken 😬 en op een gegeven moment ging het steeds beter. Nu verdwijnen ze vaak naar boven en horen we ze soms uren niet 😅

Nescio Hier is het pas sinds kort sinds de jongste echt een jongetje wordt. Ze zitten elkaar steeds te zieken. En tel daarbij op dat de oudste zichzelf echt niet kan vermaken of spelen dus dat werkt ook niet mee😬