Hier gaat het op en af! Ik werk weer volledig en dat gaat best goed. Er is het een en ander bij me weggenomen en mijn manager is zo’n grote steun. Vorige week zat ik op zo’n punt dat ik tegen haar zei: nou ja anders doe ik het gewoon wel want van dit getouwtrek word ik ook helemaal gek. Pittig werd ze toen heeft gelijk met mij enne betreffende stakeholder een gesprek ingepland en vrij hard gezegd dat ik alleen dit project doe en anders niet en dat ze daar maar de prio moeten bepalen. Ik confronteer en zeg nee waar nodig. Soms echt wel wat uit mijn comfort zone maar ik doe het wel en ervaar dat er eigenlijk niks gebeurd. Men vindt mij (waarschijnlijk) niet minder aardig of minder goed. Ik doe onder werktijd op vrijdag yin yoga. Dat mag omdat het bijdraagt aan mijn duurzame inzetbaarheid.
Ik ben zelf mijn grootste vijand. Ik zit weer tegen deadline project aan en ik kwam achter wat fouten van projectleden omdat ik het niet kon laten om te checken en ja hoor: best wel cruciale dingen. Dus gelijk weer in de mindset zie je als ik het niet check gaat het fout maar word ik er op aangekeken. Wel goed teruggelegd maar kreeg er wel een pittige discussie van. En dat zit dan toch in mijn hoofd en lijf. Gisteren heel hard gewerkt omdat k nu vrij ben tot maandag en dan negeer ik weer signalen. Bijvoorbeeld dat ik even moet wandelen en eten. En ik nam me voor niet in te loggen maar vanochtend wilde ik toch even checken. Ik ben dus vooral vreselijk omdat ik zo’n moeite heb met controle loslaten. Maar ik weet ook dat ik niet weer boos op mezelf mag worden dat het niet altijd lukt.
Ik zit sowieso weer in een controle - ik moet nuttig zijn fase. Loop ik door het huis en “vind ik weer allerlei dingen die ik moet doen”
Voorbeeld: ik vond ineens dat we onze administratie moeten bijwerken en digitaliseren. Dus ik dook in die mappen. Heb ik dat dus blijkbaar al eens gedaan. Waarom zoek ik altijd nuttige dingen te doen? Waarom kan ik niet gewoon lekker chillen.
Mijn voornemen is om de komende dagen dat wel te gaan doen. Waarschijnlijk kost me dat best wat wilskracht haha maar ik ga het fiksen. Niet inloggen, geen werk, geen klusjes behalve de standaard dingen.