[verwijderd] ja wel herkenbaar. De eerste keer dat ik een dag op kantoor zat had ik 3 dagen hoofdpijn daarna. Tegelijkertijd ben ik ontzettend onderprikkeld en merk ik dat ik aardig afgestompt raak.
Ik probeer er wel op uit te gaan, maar niet meteen de hele dag. Afgelopen zondag naar Kasteel Rosendael en daar konden we pas om 13uur naar binnen. Daarna 3 uur door de tuinen gelopen waar het groot genoeg is en dus te overzien qua mensen en prikkels. Dan ben ik daarna wel redelijk kapot (ook fysiek want ik heb totaal geen conditie meer), maar het zorgt voor ons allemaal wel voor voldoende prikkels.
Ik ga vrijdag op vakantie en vorig jaar ben ik een paar keer weggelopen van de rest. Ik moet van mezelf namelijk altijd alles managen en ben ontzettend gevoelig voor andermans emoties, dus ik loop echt vol in dat soort situaties. Daar ga ik dit jaar dus ook rekening mee houden, fysiek afstand nemen om ook mentaal wat afstand te kunnen nemen. En mezelf dwingen om ook de controle soms over te geven aan anderen. Dat kost in het begin altijd meer energie, maar op de iets langere termijn scheelt het me wel.
Ik moet wel toegeven dat ik ook wel herken dat ik het mezelf vreselijk moeilijk maak. De jongste twee gaan zometeen bij vriendjes spelen en mijn vergadering is afgezegd. Eigenlijk heb ik dus zometeen vrij, maar dan voel ik me schuldig omdat ik die tijd dan niet aan de kinderen kan besteden omdat zij weg zijn. Maar eigenlijk wil ik heel graag even iets voor mezelf doen, maar daar voel ik me zo bezwaard bij. Dat is iets wat ik altijd heb, maar wat versterkt wordt als ik minder goed in mijn vel zit.