Ik blijf het lastig vinden , om dan eerlijk te zeggen, ja hij lijkt dood te zijn neergevallen en ze gaan nu kijken of ze hem nog kunnen helpen (wat op het moment van de vraag de situatie gewoon was).
Ik denk de woorden dat hij ziek is geworden en hulp nodig heeft, iets meer te accepteren was voor m'n kleuter. En echt liegen is het ook niet.
Hier is m'n oudste toch een beetje meer als bij @Ysabella . Hij neemt dat soort dingen wel mee. Vooral onzekerheid gaat hij over malen, niet wetend wat er is, hoe het is. Dat hebben we gezien en gemerkt na een ongeluk waar hij aanwezig was. De uren vlak erna hebben gezorgd voor een groter trauma dan het ongeluk en het uiteindelijke resultaat zelf.
Dus denk wel, eerlijkheid helpt als je het einde al weet, en je een duidelijk en af verhaal kan vertellen. Op moment dat er nog niks anders duidelijk is , dan weet ik niet of het verstandig is om allerlei scenario's die het zouden kunnen zijn te vertellen met de verschillende aflopen. (Ik bedoel het was op moment van de vraag niet eens duidelijk dat er een hartstilstand was. Of dat hij naar het ziekenhuis zou gaan. De kans was nog even groot dat ze hem dood van het veld hadden moeten dragen).
Hier in ieder geval toch wel tevreden met hoe we het hebben aangepakt! Hij heeft goed geslapen en vroeg vanmorgen nog hoe of de voetballer weer beter was en daar heb ik bevestigd op geantwoord. En dat hij nog wel even in het ziekenhuis slaapt zodat ze extra op hem kunnen letten. En dat was voldoende.